söndag 1 januari 2012

Nytt år...

... ny dag


Det är väl nu jag borde summera året och filosofera över året som komma skall men jag väljer att konstatera att vi avslutade året på allra bästa sätt dvs tillsammans med goda vänner i all enkelhet
God mat och trevligt sällskap
- livet när det är som bäst




Istället för att avge en massa nyårslöften om ditten och datten och som jag ändå aldrig kommer att hålla så ska jag försöka att låta kärleken till mina nära och kära vara min ledstjärna genom året som ligger framför oss
Jag ska försöka att bli ännu bättre på att leva här och nu
Att lägga energin på det som känns viktigt för mig
Jag ska försöka bli bättre på att höra av mig till de som betyder något för mig och inte bara låta det stanna vid en tanke som långsamt blir till dagar, veckor o månader utan någon kontakt




För hur det än än så är det ganska enkelt
Om jag lägger energi och tid på det jag mår bra av så känns det jobbiga inte lika jobbigt
Dom där små hindrena som hela tiden har en förmåga att dyka upp i vardagen blir så mycke lättare att ta sig över om man ser till att ha sina batterier laddade med rätt energi




2 kommentarer:

  1. Jättebra föresatser för det nya året tycker jag, och mina låter faktiskt ungefär likadana, så jag hoppas att vi båda lyckas med det vi vill!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Klart vi kommer att lyckas *positivt tänkande*

    SvaraRadera