tisdag 24 januari 2012

Full rulle...

... dagen lång

Tjugo över sex åkte vi hemifrån i morse och drygt elva timmar senare gled vi in på uppfarten härhemma
Jag inledde med att lämna Linn på fritids och sen vidare til jobbet där jag för första gången kände att jag kom någon vart med "grundplaneringen"
Jag lyckades sno till en grovplaneringen av både  kvällar & helger, fixa en lista över våra kunder till enhetsledaren samt fila lite på dagsplaneringen
- detta trots att jag gjorde ett litet nerslag i verkligheten dvs var ute hos tre kunder och gjorde lite nytta
Det var riktigt skönt att lämna jobbet med känslan av att ha fått lite gjort

Jag hämtade upp Linn vid skolan och sen åkte vi direkt upp till stallet
Först på tur stod vår lilla busa Prinsessan
Lite mys och ryktning och sen en ridtur där Prinsessan brallade en hel del och det hela tiden låg en bockning på lur hos henne som ville ut
Linn som red barbacka tyckte att det kändes lite läskigt så hon valde att sitta av och gå brevid och leda en stund
När vi sen skulle vända hemåt satt Linn upp och Prinsessan - som förmodligen kände sig rätt nöjd med att vara på väg tillbaka till stallet igen - lugnade ner sig och gick riktigt fint
Linn passade på att öva på att göra halt och det verkar som om ytterligare en polett trillat ner hos Linn under vintern för helt plötsligt så hade hon greppat det där med att släppa efter på tyglarna och inte fortsätta att dra när Prinsessan stannade till
Både Linn & Prinsessan verkade tycka att halterna piggade upp ridningen för Prinsessan spetsade ivrigt öronen och gjorde det Linn ville att hon skulle göra så ridturen som började med lite bus fick ett riktigt bra avslut



Linn nöjde sig dock inte med en ridtur idag utan hade bestämt sig för att ta en liten tur på Bettan ochså I dag var det dags för oss att "premiärtesta" och se vad Bettan tyckte om det hela utan matte Kickis närvaro
Det hela gick över förväntan, visst mopsade hon lite vid sadlingen men annars var hon bara hur go o snäll som helst och jag tror faktiskt att Bettan trivs rätt bra med Linn
Linn trivs iallafall alldeles ypperligt tillsammans med Bettan och hennes mjuka trav
Jag kan erkänna att jag trivs ochså rätt bra med Bettans trav, det är så behagligt att kunna brevid Bettan när hon travar



Innan Bettan  återvände ner till hagen fick hon lite mat av Linn och medans Bettan ivrigt mumsade i sig varenda liten smula passade Linn på att mysa lite med hårbollen







På hemvägen passade vi på att åka förbi Renee och hälsa på en liten snabbis
Efter fika och lite ( ja ok en hel del ) prat gick vi ut till fåren och tittade på lammungarna
Dom färskaste var inte ens ett dygn gamla och bara hur bedårande som helst
Allra sötast var dock det fläckiga lilla bagglammet som hunnit bli ett par dagar gammal




´


Nu börjar klockan dra sig mot halvåtta och det ser banne mig inte bättre ut än att jag och Linn kommer att gå och lägga oss samtidigt ikväll
- det tar på krafterna att gå upp tidigt






2 kommentarer:

  1. uj det var en heldag värd namnet det! skönt att du slapp springa brevid bettan iaf ;) /K

    SvaraRadera
  2. Exakt, det var bara att öka på stegen lite. Fatta vilken motion jag kommer att få nu när Linn vill rida även Bettan...

    SvaraRadera