måndag 27 februari 2012

Vad blir det...

... för mat ?

Redan vid fyra tiden frågade Linn första gången

- Vad blir det för mat idag ?
-
Panerad fisk och potatismos blev mitt svar eftersom det var planen, en plan jag inte hade för avsikt att ändra på och som Linn var väldigt nöjd med
Efter en halvtimme ställde Linn samma fråga igen och mitt svar blev detsamma
När jag sen alldeles strax efter började skala potatis kom det ytterligare ett

- Vad blir det för mat ?
- Samma som när du frågade förra gången
- Vad svarade du då ?
- Panerad fisk och potatismos

Ytterligare några minuter går och än en gång stället Linn frågan om vad det blir till middag och jag svarade lite ironiskt

- Fortfarande samma som sist du frågade
- Jag har glömt...
- Varför frågar du om du ändå inte lyssnar på vad jag svarar ?
- Mamma, du pratar för mycke... jag kan inte komma ihåg allt du säger då skulle det bli fullt i min hjärna och jag skulle inte kunna lära mig något mer...







3 kommentarer:

  1. HA HA HA det har hon rätt i. mammor bara tjatar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi gör ju det och ändå är vi så himla bra att ha <3

      Radera
  2. Barn!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera