torsdag 1 mars 2012

Önskar jag kunde...

... trolla med knäna


I så fall skulle jag trolla fram

* Ett lite fetare bankkonto

* En hyfsad bra helgplanering för mina arbetskolleger

* En bättre värld


Ja, det är på den nivån i humöret i dag
Kort sagt, lite uppgivet

Bankkontot skulle behöva vara lite fetare för alla "vill ha" som hopar sig just nu
På önskelistan står bla

- En ny vårgarderob
- En rockard så att även jag kan få lite kul tillsammans med Sessan
- En "skräpcykel" att ha vid stallet så vi kan öka tempot på Linn & Prinsessans ridturer en smula
- En mysig weekendresa för familjen

Speciellt det sistnämda skulle sitta fint, det har varit mycke jobb & lite "familj" de senaste månaderna men min käre make har lovat att det kommer att lugna ner sig redan nästa vecka då dom går "live"
Lite skämmigt kan jag erkänna att jag har rätt risig koll på vad min käre make sysslar med om dagarna men så mycke har jag förstått att dom har jobbat o slitit med något "stort" som ska tas i bruk nästa vecka och efter det ska det lugna sig lite på jobbfronten
- iallafall tills nästa projekt dyker upp

Önskar även att jag skulle kunna leverera en bra helgplanering så att de som jobbar nu till helgen slipper slita häcken av sig och fara som skållade råttor mellan kunderna
Jag gör vad jag kan men det är banne mig inte enkelt med tanke på att både ordinarie personal och vikarierna ligger sjuka

Ja så var det då det där med en bättre värld...



... ja det är väl lite mission impossible förståss men jag får göra det lilla jag kan
Le mot världen så ler världen mot dig eller hur man nu lite klämkäckt brukar säga
Jag får väl ta och prova att le lite mer, vara lite gladare
Kort sagt, köra iväg den där lilla "Buttersmurfen" som flyttat in och så sakteliga gjort sig hemmastadd här och  istället öppna dörren och bjuda in "GladSmurfen" på en fika och höra efter om han har några bra tips att dela med sig av


2 kommentarer:

  1. hehe där sa du nåt... man kanske skulle ta upp cykeln till stallet och cykla med bettan *självmordsbenägen*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste våga vara lite våghalsig ibland *s* Jag har insett att det blir vare sig längd eller fart på travsträckorna när jag springer brevid Linn & Prinsessan så en cykel är nog inte så dumt =)

      Radera