torsdag 22 mars 2012

Välkommen till...

... Helens gnällhörna


Det här har verkligen varit veckan from hell
Ribban sattes redan i måndagsmorse då vi var fem man kort på jobbet och inte en vikarie att ringa in
I min grupp var vi två personer som fick utföra fyra personers jobb och när det var färdigt så var det bara att sätta sig och planera tisdagen vilket givetvis skedde på övertid för min del

Tisdagen blev lite lugnare men eftersom det fanns önskemål om att jag skulle sitta med och lägga in våra sista kunder i datasystemet så var det liksom bara att le och vinka och skriva upp ytterligare övertid

Förutom kaoset på jobbet och övertiden där så drog Linns ridlektioner igång så både måndag och tisdag var det stallet som gällde  och även om det är ett kärt nöje så blir det kännbart en vecka som denna

Igår var en hyfsat lugn dag på jobbfronten men idag var det full spätta hela fm för min del och eftersom "TEStjejerna" ville ha ett möte med oss planerare och jag inte hunnit med morgondagensplanering så blev det ett par timmars övertid igen plus att jag hade bilbesiktning på eftermiddagen
Lägg därtill att Paul jobbat dubbelt den här veckan både på Skandia och Eurosport och inte kommit hem förns midnatt och att jag dragits med min förbenade värk som önsom molar ömson skär som knivar och påverkat både humör och sömnen så till den milda grad att jag just nu är så trött att jag mår illa och helst av allt skulle vilja dra mig undan i ett ensamt hörn och sova i ett par dygn



Men i morgon är det fredag och jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop morgondagen för min del utan att behöva ta till övertid
Min fm är fullsmetad med jobb så jag lär inte komma ner till lokalen förns vid elva och då ska jag på 50 minuter planera fredagskvällen, måndagen, gärna titta över och förbereda planeringen av tisdagen samt se över helgplaneringen och om inte någon annan hunnit planera helgkvällarna så lär jag ju hjälpa till med det
- allt detta på 50 minuter
Det inser ju vem som helst att det aldrig kommer att funka och jag varken kan eller vill jobba övertid i morgon men på nå´t sätt inser jag att jag nog inte har något val
Det ligger inte riktigt för mig att bara slå ihop butiken och gå hem



Det är tur att det mitt i kaoset finns små ljusglimtar som att Joakim & Hanna kommer hit över helgen, även om vi får dela dom med Joakims pappa & farmor så ska det ändå bli oerhört mysigt att dom kommer och hälsar på
På lördag drar Shettisklubbens tävlingssäsong igång och Linn går ut hårt med sju starter, ett heldagsnöje som brukar fungera som en riktig energikick

Ja, sen är det en ny vecka igen och även om den ser rätt tuff ut på schemat så kan den knappast bli värre än den här veckan och om den blir det så får jag väl köra min gamla vanliga metod
*Le & vinka*

4 kommentarer:

  1. Brrrrrrrrr, det där jobbslitet låter då som en mardröm...

    SvaraRadera
  2. Just nu är det uppförsbacke på jobbet men jag hoppas o tror att det ska bli bättre, nu har jag en härlig helg att se framemot - Shettistävlingar för Linns del plus att min äldste son kommer hem *kärlek*

    SvaraRadera
  3. ujuj låter drygt! tur att ni får en hästhelg att koppla av med =) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag har vi haft det toppen i Håtuna och i morgon ser vi fram emot ngr timmar uppe i stallet tillsammans med Prinsessan =)

      Radera