onsdag 14 mars 2012

Ett magiskt...

... möte


I dag fick Linn och jag för första gången stifta bekantskap med Alpackor på nära håll
Ett mycke spännande men framför allt magiskt möte
Efter bara en liten stund inne hos alpackorna kände jag liksom hur lugnet la sig som bomull runt hjärtat, det är svårt att förklara men dessa otroligt facinerande och vackra varelser spred ett så magiskt lugn omkring sig som är svårt att förklara
- det måste nog helt enkelt upplevas




Första gången jag träffade UB var uppe vid stallet då hon fotade under småbarnslektionerna via ridskolans hemsida  ramlade jag sen in på hennes blogg


Jag började följa den eftersom det var både både spännande och intressant att läsa om UB och hennes alpackor och på köpet har jag fått kunskap om ett djur som tidigare var helt okänt för mig
I UB´s  små tankar om vardagen i både stort och smått kan jag allt som oftast känna igen mig  och någon gång har jag även fått en liten "wake up call" och börjat fundera över något jag aldrig ägnat en tanke åt tidigare  
Att UB dessutom är en duktig fotograf och kryddar sin blogg med underbara  bilder ( som stundtals gör mig lite grön av avund ) gör det hela bara ännu roligare och mera läs/tittvärt
Ja, vad jag ville säga är att UB´s blogg tillhör en av mina favoritbloggar och därför blev jag ochså lite glad när hon för ett tag sen erbjöd mig att komma och hälsa på hennes prinsar



Ja sen blir det som vanligt med mig, vardagen tar överhand och dagarna rullar på och dessutom dras jag fortfarande med den där lilla Mr Negativ på axeln som viskar i mitt öra att vi inte ska trängas oss på och störa
Men så sprang UB och jag på varandra igår fm, vi stod och pratade en stund och det visade sig att vi faktiskt bor riktigt nära varandra, ja typ sådär på "andra sidan vägen" och hipp happ blev det bestämt att Linn och jag skulle titta över idag på eftermiddagen




Med solen i sällskap gav vi oss iväg och på vägen dit fick Linn förhållningsorder om att vara lugn, stillsam och lyssna på vad UB berättade om alpackorna och hur man ska uppträda hos dom
Och, ja det var som sagt ett magiskt möte på många sätt
Jag är otroligt glad över att UB tog sig tid att presentera sina prinsar för oss, visa lite tricks och berätta om hur hon tränat dom
Ja hon delade helt enkelt  med sig av sin kunskap och sitt intresse med en otrolig värme och där hennes kärlek till de tre prinsarna verkligen lös igenom
Linn fick både klappa, ge godis och även hålla i klockorna som Qatay så fint kunde plinga i




Linn höll sig väldigt tyst och lugn under vårat besök där men i bilen hem bubblade hon över och och kom slutligen fram till att My var allra sötast, att Qatay var en cooling men att Tamya var riktigt vacker och ståtlig och att hon gärna ville åka tillbaka dit igen och hälsa på dom och det vill jag med så jag ska ruska av mig den där lilla gubben som sitter på axeln och mumlar om att inte tränga sig på och störa och istället ta UB på orden
- med andra ord jag ser fram emotlite varmare väder och  att få sitta i lusthuset, titta på alpackorna och lyssna på UB när hon berättar om sina prinsar


Ps, latamsken i mig orkade inte dubbelkolla så jag hoppas att jag fick namnen rätt...



4 kommentarer:

  1. Ja de är riktigt...ja jag vill säga coola! På tiden att ni hälsade på, ni är ju i stort sett grannar =)
    kram/K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt enkelt störtcoola och det var verkligen på tiden att vi hälsade på.
      Nu drömmer Linn om en egen alpacka *fniss*

      Radera
  2. Det var så roligt att ni kom över, lilla Linn var ju jätteduktig på att vara COOL själv! Kul att mötet blev uppskattat! Prinsarna var faktiskt ovanligt intresserade av er och mer nära än vad de brukar när främmande kommer!
    När det blir litet skönare väder - och Linn kanske klär sig varmare? - så kan ni komma och få ta en promenad med mig och pojkarna... det älskar de! Och TACK för allt beröm, jag rodnar ju av stolthet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kommer som sagt mer än gärna tillbaka och hälsar på och att få gå med på en promenad låter riktigt roligt.
      Linn har suttit i mitt knä och jag har fått läsa högt från din blogg om dina härliga grabbar. Alpackorna var en riktigt spännande upplevelse för henne

      Radera