fredag 9 mars 2012

Grått, kallt...

... & blåsigt


Att ge sig ut blåsten och åka upp till stallet var väl kanske inte det som stod högst upp på "vill göra" listan idag men det var bara att bita ihop och ge sig ivägl
När vi klev ur bilen vid stallet kände jag ett enda stort *vill inte* och försökte väl lite lamt att övertala Linn att vi bara skulle pyssla om Prinsessan men Linn var inte riktigt med på noterna
Hon ville rida och därmed basta och mycke motvilligt begav jag mig ner till hagen och hämtade upp vår lilla Prinsessa




Hästarna verkade vara rörande överens om att en dag som denna var det ligghallshäng som gällde och jag önskade en kort stund att jag hade varit en fyrfota medlem i deras gäng och därmed kunnat borra ner mig i halmen
Men men, bara att leda upp Prinsessan, borsta lite, på med sadel och träns och sen ge sig ut i snålblåsten




När vi väl kommit iväg och gett oss upp i skogen för att komma lite i lä så kändes det faktiskt riktigt mysigt och när sen Prinsessan visade sig vara riktigt samarbetsvillig så kändes det hela bättre
Linn och Prinsessan jobbade på med lite slalomridning mellan trädstammarna och när vi sen vände tillbaka till stallet så slog vi till och hade "travpremiär" dvs Prinsessan fick trava på en längre sträcka och jag mina stackare fick jogga på brevid med tunga vinterkängor på fötterna
( jag vill vill vill vill vill vill ha en cykel snart !!!!! )
Vi var väl ute sådär en fyrtio minuter och efter att ha pysslat om Prinsessan en stund var det rätt skönt att sätta sig i bilen, dra på värmen för fullt och bege sig hemåt




När vi slutligen landade hemma kände jag mig väldigt nöjd med att vi kom iväg till stallet och att Linn var envis nog att övertyga mig om att vi skulle ut på en liten sväng 
För när allt kommer omkring så är det ju så att  lika motigt och olustigt som det känns innan minst lika skönt känns det efteråt när man konstaterar att det faktiskt var riktigt mysigt och väl värt att ge sig ut i blåsten för lite frisk luft och massor av hästkärlek är ju ett alldeles ypperligt sätt att avsluta veckan på

2 kommentarer:

  1. Så är det! Det är extra mysigt att komma hem efter att ha varit ute o gjort nytta i skitväder! Då känner man sig extra duktig! ;P /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland får man liksom brottas lite extra med lat&bekvämlighetsmasken och det är lika skönt varje gång man vinner

      Radera