måndag 5 mars 2012

Det finns en fördel...

... med ett sjukt barn


Helt plötsligt får man tid över till det där som man haft på "att göra listan" ett bra tag men som liksom aldrig hinns med i vardagssnurret
I helgen rensade vi i skafferiet och torkade ut det, känns nästan som om vi fick ett nytt skafferi på köpet
Så otroligt skönt att få rensa, slänga och ställa allt iordning




Det har även blivit en o annan stund framför tvn och därmed blev Linns kortärmade kofta färdig
Ja eller i allafall så gott som färdig, det återtår bara att skaffa knappar som passar
Jag har en stor burk med div. knappar men som vanligt så fanns det inga som passade
Ja i ärlighetens namn så fanns det väl knappar som skulle kunna ha blivit fina om jag bara haft tillräckligt många av dom
Nu får koftan hänga där ett tag i väntan på att jag kommer till någon lämplig affär och jag tror att jag ska "spara mig" tills Stoff & Stil öppnar i Heron City
Jag ser fram emot att göra ett besök där och verkligen få botanisera och njuta av alla härliga tyger och tillbehör



I dag kom t.o.m symaskinen fram
Det var inget större projekt jag tog mig an, snarare tvärtom men ibland kan det lilla enkla bli väldigt lyckat




För rätt länge sen köpte jag tyg på IKEA
Min första tanke var att det skulle bli ett överkast till Linn, sen funderade jag på att sy en picknickfilt men allt stannade bara vid funderingar dvs tills idag då jag fick en liten snilleblixt
Linn älskar ju gosedjur och har alldeles för många av dom och det har varit ett stort problem hur alla dessa gosedjur ska förvaras
Till en början hade hon dom i sin säng men till slut fick hon knappt plats där själv och nu sista tiden har dom suttit staplade på varandra i ett hörn och mer eller mindre bara samlat damm
Men nu så...




... har dom flyttat in i vad Linn kallar "Mopsboy"
Jag sydde helt enkelt ett jätteörngott av tyget och tryckte ner Linns gosdjur där och vips hade Linn helt plötsligt en stor & mjuk kudde att ligga på framför TV´n



Ibland är det enkla alldeles genialt och nu när symaskinen ändå står framme är jag grymt sugen på att ta mig an något nytt projekt
- frågan är bara vad ?
Jag har massor av fina tyger som bara ligger där i tygskåpet och väntar på att bli använda
Tyvärr är en större mängd av dom "barntyger" och på nå´t vis känns det som om Linn vuxit ifrån flodhästar, Nalle Puh, pingviner och allt vad det nu är
Men det är klart, det finns en drös med tyger som mkt enkelt skulle kunna förvandlas till både sommarklänningar och kjolar så det är väl helt enkelt bara att sätta fart och låta ideerna spruta


2 kommentarer:

  1. Syrran var o shoppade på stoff igår,söndag, så de har uppenbarligen redan öppnat ;) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooo så trevligt, hade för mig att dom skulle öppna i slutet av mars - då har jag nå´t att se framemot så fort lilltrollet är frisk =)

      Radera