tisdag 27 mars 2012

Vad är...

... meningen med livet ?

Ja frågar man mig så är det då rakt inte att jobba övertid, stressa hem och hämta Linn på fritids sådär en två - tre timmar senare än planerat
Efter att ha provat på det under några veckor kan jag för mitt liv inte förstå hur folk kan-vill-orkar befinna sig i detta ekorrhjul år efter år
Jag tröstar mig med att det kaoset på jobbet och övertiden det medför är tillfälligt och att jag snart kan återgå till mina normala tider igen så att Linn och jag återfår våra eftermiddagar tillsammans för det här med att jobba, hämta på fritids, äta middag & sen marsch i säng är inget för mig
Åren när Linn är "liten" går så fort och det finns inget jobb i världen som mer än bara lite tillfälligt kan konkurrera med det just nu




Så för att svara på min egen fråga

- Vad är meningen med livet ?

Ja för mig är det att vara med mina nära och kära så mycket det bara går och att endast tillfälligtvis låna ut  en del av min tid till jobbet
Men så mycket mer än ett kort lån lär det aldrig bli för min del...




3 kommentarer:

  1. Den frågan ställer jag mig dagligen, flera gånger om dagen. Och liksom du känner jag mig tämligen säker på vad som INTE är meningen med livet!

    SvaraRadera
  2. Jadu...svår fråga som även kan variera med tiden. Jag anser nog att det är det som får en att må bäst just då!
    kram/k

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara en sund inställning tycker jag, nog måste ens barn gå i första rummet!!! Och det gäller att leva NU och inte tänka att "det gör jag sen..."
    Snart kan det ju vara försent!

    SvaraRadera