torsdag 29 mars 2012

Nu...

... gör jag helg

Semester
- Ett rätt underbart ord och även om det bara rör sig om en ynka semesterdag och även om den dagen till stor del ska ägnas åt att städa och baka så känns det alldeles utomordentligt skönt
Jag ska anstränga mig hårt för att koppla bort allt vad jobb heter och bara njuta

Den här veckan gjorde en rivstart i måndagsmorse, gasade på ytterligare i tisdags för att sen inleda onsdagen i lite lugnare takt men där eftermiddagen blev rätt jobbig mentalt vilket kan vara nog så jobbigt
I dag började dagen med att jag fick ett tokspel när jag såg att någon varit inne och ändrat i planeringsblocket trots att vi dagen innan hade diskuterat det hela när "någon" protesterade och jag då hade motiverat varför jag var tvungen att planera som jag gjort
Jag hade inte sagt något om jag hade gjort en dundertabbe som någon gått in och rättat men nu hade man helt enkelt gått in och gjort en ändring av den enkla anledningen att planeringen inte föll i smaken av en eller annan anledning och det var väl just det som triggade en morgontrött Helen
Som en extra krydda så fick jag dessutom direkt kasta mig ut på ett larm och lösa av nattpatrullen som befann sig hos en av våra kunder som väntade på ambulanstransport




Min torsdag började med andra ord rätt intensivt och fortsatte så hela förmiddagen och kryddades sen med tre timmar övertid för att hinna planera morgondagen, helgen och måndagen så att jag med lite gott samvete kan vara ledig i morgon
Men som sagt, nu är det semester och sen helg
Tre lediga dagar som ska användas till att fylla på energidepåerna vilket jag tror är en nödvändighet inför den närmaste tiden på jobbet...

4 kommentarer:

  1. Hua! Du är verkligen värd en ledig fredag!!
    Kram/K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är jag *s* Ska bli skönt att få gosa häst och göra annat roligt

      Radera
  2. Tror ja sagt det förut.... Sök nytt jobb. Du är värd bättre. Ha en bra helg med massa mys. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag har hört det förr, det är bara så nedrig svårt att lära gamla hundar att sitta ;-)

      Radera