måndag 26 mars 2012

Förberedelserna...

... har börjat


På lördag ska vi ha ett litet Afternoon Teaparty ala Fam Ahlgren och igår började jag så smått sparka igång förberedelserna eller rättare sagt jag testade att göra clotted cream
Det var inte speciellt svårt men det tog tid och kort sammanfattat kan man ju uttrycka det hela
- Mycke grädde & tid för lite clotted cream

Första och enda gången jag har smakat  det var när Paul och jag var i London våren 2003
Jag minns inte hur det smakade men jag minns att jag tyckte att det var riktigt gott men om det sen berodde på att jag var relativt nykär, att det var vår i luften och att livet liksom lekte och var underbart i största allmänhet eller om det verkligen var så gott kan jag inte svara på eftersom jag inte kommer ihåg hur det smakade  utan just bara att det smakade gott



Eftersom jag inte minns hur clotted creamen jag åt i London smakade kan jag ju liksom inte bedöma om jag lyckades med min eller inte
Det enda jag kan konstatera är att den var god och det är väl egentligen det allra viktigaste
Så nu är det bara att skriva upp x antal dl grädde på inköpslistan inför helgen för det lilla som blev när jag provade lär ta slut rätt fort, kanske redan till kvällsfikat ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar