onsdag 21 mars 2012

Försenad...

... tonårsrevolt


Min pappa var väldigt noga med att hålla bilen städad och fin
Det var aldrig tal om att lämna något kvar i bilen, allt skulle tas med så fort man lämnade den
Inte ens ett litet suddgummi fick man lämna kvar till nästa resa
Att äta något i bilen var det inte att tänka på, ibland eller snarare ytterst sällan kunde det göras undantag från den regeln men gud nåde om någon spillde eller lämnade kvar ett godispapper

Förutom att Linn kallar min bil för lådbilen så brukar den även gå under smeknamnet sopcontainern och jag kan ana att det från min sida på sätt och vis rör sig om ett sent uppror lite i det tysta
I morgon är det dags för bilbesiktning och jag tänkte att jag skulle förskona besikningsmannen från den värsta röran så jag röjde ur det värsta





Det hade hunnit samlats en hel del
- ett gosedjur, x antal par vantar, några mössor, två par gympaskor, två hockeyhjälmar, ett par skridskor, div. hästrelaterade prylar
You name it

Jag höll på en stund och resultatet blev



Två påsar med sopor som förpassades till soptunnan och  en proppfull papperspåse och två plastpåsar med div saker, ett stort gosdjur, en jacka & ett par överdragsbyxor som kunde bäras in i huset för att tas om hand vilken dag som helst
Jag skulle behöva dammsuga bilen ochså och kanske damma av den lite sådär i största allmänhet men just nu finns inte energin till det så jag nöjer mig med att iallfall tagit rätt på det värsta och sen kan jag ju säga som jag alltid säger vid såna här tillfällen dvs att jag ska försöka skärpa till mig men jag vet ju att det bara håller i sig en, två kanske max tre dagar sen är vi där igen
En pantflaska som lämnas kvar, en kofta som tagits av och blir kvar på sätet ett par extrabyxor som inte orkas bäras in, ett gosdjur som ska sova i bilen
Kort sagt min pappas malande om att "tömma bilen" hade ingen större effekt på mig men kanske att min slarvighet medför att mina barn kommer att hålla sina bilar i toppskick ?
Vad vet jag ?
Det enda jag tröstar mig med är "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete..."



2 kommentarer:

  1. Men gudars så skönt o få läsa om din stökiga bil...
    Jag har normalt sett också en väldigt stökig bil. Just nu är den hyfsat tom på skräp o jox (renstädad var o ta i) o gissa tre gånger till anledningen att den är så urplockad.
    JO vi skulle ju besiktiga den... hahaha

    Skulle vara fyllechaffis för ett par månader sen. Killen som hamnade i passagerarsätet bredvid mig höll på att storkna när han såg högen med sopor som på nåt magiskt sätt hade hamnat på golvet där han skulle ha sina fötter. Han hade nästan tänkt hiva ut allt genom dörren där på plats men jag hejdade honom.
    Hans kommentar: Så här kan du ju inte ha det.
    Min svarsreplik: kan jag ju, det ser du ju ATT jag har. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle ge en jobbarpolare skjuts till bussen en gång, hade det inte varit för att han hade haft en tid att passa så hade han nog gått i stället *s* Ett tag ursäktade jag mig men jag har slutat med det, det är min bil och jag bestämmer och passar det inte så är det bara att gå...

      Radera