tisdag 6 mars 2012

Att jag aldrig...

... lär mig


Linn har ju en förmåga att prata oavbrutet
Oftast lyssnar jag uppmärksamt och deltar i konversationen med liv och lust men i ärlighetens namn kan jag erkänna att jag ibland "stänger av" och inskjuter ett "Ja" , "Mmmm" eller vad det nu kan vara
För ett tag sen började Linn prata om att anordna en hund & kattävling härhemma hos oss och nu med facit i handen kan jag väl önska att jag istället för att hmmma med hade avfärdat det hela redan i begynnelsestadiet

Förra veckan sov Linn över hos sin moster och med sig hem hade hon en CD skiva från rosettillverkaren Silvi och i går förmiddag satt hon länge framför datorn och tittade på rosetter och till slut hade hon bestämt sig för vilka rosetter som skulle inhandlas till tävlingen och strax därefter satte hon sig och började trixa med en affisch och när den var utskriven och klar undrade hon lite käckt vart vi skulle kunna sätta upp den någonstans

- Vi kanske kan sätta en vid busskuren och en borta vid Finsta grillen ?

Och ungefär därnågonstans började jag ana att jag kommer att få mycke mycke svårt att slingra mig ur det hela
Linn är fullt och fast övertygad om att hon ska anordna en hund & kattävling och upplägget ser ut som följer

* Katterna ska tävla i en utställningsklass
- katter är ju så svåra att dressera så det räcker att bara ställa ut dom och Linn kommer att bedöma vem som är sötast

*Hundarna kommer att tävla i fem klasser

- Hoppning
- Agility
- Söka efter en boll eller ett barn
- Sötaste hunden
- Bästa borstningen

Alla som tävlar kommer att få rosett och diplom och dessutom har Linn planerat att det ska finnas kaffe, saft, bullar och grillad korv




Det är väl förmodligen bara att *Le och vinka* och se till att det hela blir av på ett eller annat sätt
Som tur är så har Linn världens bästa moster och jag lever i förhoppningen om att Malle är lättmutad dvs att hon mer än gärna tar med sig Apollo, Billy & Nelson och kommer över på lite kaffe och grillad korv då har vi iallafall tre deltagare
Min lärdom av det hela är iallafall helt klart att vara lite mer uppmärksam på mitt "hummande" så att jag hummar på rätt ställen


2 kommentarer:

  1. ja önskar dig verkligen all lycka till. var kan man lösa biljett till denna tillställning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att återkomma med information =)

      Radera