söndag 4 mars 2012

Det ser ljusare ut...

... i Frihamras vabträsk


Ja om man strikt ser till Linns allmäntillstånd så är läget betydligt bättre idag jämfört med igår
I dag har Linnsan orkat lekt lite även om stunderna i TVsoffan givetvis varit betydligt fler o längre än stunderna av lek
Hon har även ätit lite vilket brukar vara ett tecken på att det går åt rätt håll
Allt vore helt ok om det inte var för dessa eländiga utslag/prickar eller vad man nu ska kalla dom
Jag blir inte riktigt klok på dom, dom första som dök upp har nu blivit små vätskefyllda blåsor och ju mer jag gogglar och läser desto mer lutar det åt vattkoppor




Linn hade ju vattkoppor i maj 2010 eller ja det är vad vi har trott iallafall
Jag vill minnas att vi var lite osäkra då om det verkligen var vattkoppor men av ngn anledning - minns inte varför men Linn hävdar med bestänmdhet att det var för att hon hade så ont i benen att hon inte kunde stå eller gå och hon har ju ett minne som inte är av denna världen och dessutom klingar det lite välbekant så det kan mycke möjligt ha varit så -  så gjorde vi ett besök på VC och att sköterskan där fastslog att det var vattkoppor men nu när jag kikar på bilderna vi tog då och jämför med dagens prickiga Linn  så känner jag mig inte riktigt lika säker på det längre
Spelar toll egentligen, Linnsan är sjuk och definitivt inte i skick att gå till skola/fritids i morgon
- thats life liksom och även om det bär emot så är det bara att gilla läget och se det positiva i det hela
dvs att det numera känns riktigt ovant att vabba,
nästan så att jag glömt bort hur man gör





4 kommentarer:

  1. så skönt att det redan går åt rätt håll! /K

    SvaraRadera
  2. Ja det är jätteskönt, jag har dock drabbats av en viverkning - efter att ha suttit och googlat på bilder av vattkoppor/svinkoppor känner jag mig lätt illamående *s*

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla kycklingen!!! Kanske Röda hund?
    Hoppas nu att hon kryar på sig snabbt, inget kul att vara sjuk! kram

    SvaraRadera
  4. låter som vattenkoppor. man kan ju få det två gånger. Disa fick det. hoppas hon snart mår bättre. kram på er

    SvaraRadera