söndag 4 mars 2012

Ingen duracellkanin...

... här inte


Linn fick feber igåreftermiddag och när hon vaknade i morse hade hon röda prickar på bröstet, ryggen & i ansiktet
Prickar som sen har spridit sig över hela kroppen och som kliar nå´t så in i bängen
Prickarna är misstänkt lika vattkopssprickar men vi är 99% övertygade om att den lilla damen redan haft vattkoppor så alternativet Femte sjukan ligger lite mer nära till hands men det är bara att vänta och se hur det hela utvecklar sig
Jag håller en tumme för att det är Femte sjukan eller nå´t annat snabbt övergående
Självklart är Linn viktigast av allt men just den här veckan kan Paul inte vara hemma han måste vara på plats på jobbet så det faller på min lott att ta VAB den här gången och det känns väl "sådär"
Måndagen är egentligen inga större problem mer än att det blir lite körigt för de andra som jobbar men på tisdag skulle jag verkligen behöva vara på plats
*suck*
Men men, det är långt till måndagen och mycke hinner hända, vem vet i morrn kanske Linn vaknar pigg, prickfri och på ett strålande humör

En sak är iallafall helt säker
- Linn är sig inte riktigt lik
För första gången - ja om man bortser från den gången då hon var så dålig att det blev helikoptertransport till Astrid Lindgrens Barnsjukhus - uppför sig Linn som de flesta andra när man är sjuk
Dvs vår lillskrutta har tillbringat så gott som hela dagen på soffan halvsovandes framför barnkanalen eller någon film och det känns inte riktigt som vår Linn
Feber har ju hitintills fungerat som någon form av energipåfyllning för Linnsan och i takt med att febern har stigit så har även hennes energi ökat på sig
Kort sagt det har känts riktigt skumt att ha ett barn som legat i feberdvala










2 kommentarer:

  1. stackars Linnsan. hoppas hon snart mår bättre. kram på er

    SvaraRadera
  2. men fy bubblan!! Stackars Linn =( Jag fick vattkoppor i vuxen ålder jag, typ 2004 eller så, eftersom jag uppenbarligen klarade mig från det som barn. FY SA_AN vad det kliade!!!! Det var tre dagars rent o skärt lidande det. *ryser* /K

    SvaraRadera