lördag 17 mars 2012

Alla andra har...

... var inte argumentet vi föll för


Någon gång innan sin sex årsdag började Linn prata om ett Nintendo DS men till en början var det inget vi ens reflekterade över
Det finns rätt mycke på Linns "vill ha lista" och föremålen brukar växla och bytas ut med jämna mellanrum
När vi närmade oss julen uttryckte hon fortfarande en önskan om ett Nintendo DS och då började vi så smått fundera på om det var en lämplig julklapp eller inte men efter en del hit och dit bestämde vi oss för att satsa på ett stall till hennes hästar istället

Dagarna gick och alltsom oftast kom det

- Pappa jag vill ha ett Nintendo DS
- Jag önskar mig verkligen ett Nintendo
- När kan jag få ett Nintendo DS ?
- Alla andra har ett DS
- När jag fyller sju år vill jag ha ett Nintendo

osv osv osv




Linn har med andra ord under en rätt lång tid önskat sig detta spel och det är väl bara att erkänna att det till slut inte handlad om Linn skulle få ett Nintendo utan snarare om när och det som till slut fällde avgörandet var när jag en dag  hämtade Linn på fritids och några av barnen satt och spelade på sina Nintendo DS och när vi gick till bilen berättade Linn med tårar i ögonen att hennes kompis minsann hade sagt att Linn aldrig skulle få ett Nintendo DS eftersom hon redan hade så mycke grejer
Linn undrade förståss varför hon sagt så och om det var sant
Tyvärr hade jag inget bra svar på varför hon sa så däremot kunde jag ju lugna Linn med att det var jag och Paul som bestämde om hon skulle få ett spel eller inte och inte hennes kompis
Jag har lite svårt för barn som är dumma mot sina kompisar och just en sån kommentar som Linns kompis hade fällt är inget annat än en dum kommentar som enbart sas för att göra Linn ledsen vilket hon uppenbarligen lyckades rätt bra med


Är det något både Paul och jag har svårt för så är det dumma människor och då spelar det ingen roll om det rör sig om barn eller vuxna
Något vi har ännu svårare för är när Linn är ledsen, speciellt då när hon är ledsen just för att någon annan uppenbarligen sagt något väldigt dumt
Så....



... ja barnsligt eller ej men det var väl där någonstans vi bestämde oss för att visst skulle Linn få sitt efterlängtade Nintendo 3DS och igår kom så äntligen paketet
Linn hade ingen aning om vad som väntade utan trodde att paketet innehöll ännu ett gäng samlarbilar till pappa men hon ställde givetvis glatt upp när Paul bad om hennes hjälp att öppna paketet och nedrar i min låda vad kul det vara att se hennes minspel och höra hennes kommentarer

- DS spel ? Varför..... Åååååå ett Nintendo 3DS !!!!!

Fredagskvällen var därmed räddad och jag skulle väl önska att jag kunde skriva att även lördagsmorgonen var räddad men dessvärre innebar detta spel att vår lördagsmorgon startade betydligt tidigare än vanligt
Linn vaknade redan strax efter halv sex och ville gå upp och spela
Jag vet inte hur många gånger Linn var ner och ville att vi skulle vakna och komma upp ocg göra henne sällskap men kvart i sju hade jag vaknat ur min sömnkoma såpass att jag var redo att göra henne till viljes
En kvart senare hade jag fått min första lektion i att spela DS men jag kan ärligen skriva att jag hade hellre sovit en eller varför inte två timmar till










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar