fredag 2 mars 2012

Mitt underbara...

... lilltroll


Det var en rätt trött, hungrig o sliten mamma som dök upp på fritids sådär en två timmar senare än vad som var tänkt från början
Min ambition är att jag ska hämta Linn strax efter halv ett på fredagar men den ambitionen brukar oftast bli just bara en ambition
I dag visste jag på förhand att det inte fanns en sportmössa att jag skulle kunna sluta tjugo över tolv utan att det skulle bli övertid, frågan var väl bara hur mycke övertid det skulle bli

Det var fullt skägg på jobbet idag, många sjuka nu både ordinarie personal och timvikarier som ligger däckade så vi var "kort om folk" idag vilket  innebar att jag fick rycka in och jobba ute hos kunderna lite mer än vad som var planerat vilket då i sin tur sinkade kvälls, helg & måndagsplaneringen en aning
Vid halvtvå började jag känna mig lätt dimmig i skallen vilket förmodligen till stor del berodde på att jag till frukost endast svept ett glas mjölk i förbifarten samt att min lunch försvann någonstans i planeringsträsket men min tillfälliga svacka lindrades via ett besök i Kickis fruktpåse och med en skjuts vitaminer kunde jag slutföra jobbet och ge mig av mot fritids




Hämtade en lite trött och lätt mosig Linn och vi bestmde att vi skulle åka förbi stallet och gosa lite med Prinsessan innan vi åkte hem
På väg till stallet frågade Linn plötsligt

- Mamma varför har du vita streck i håret ?

- Jag är gammal och gråhårig vet du väl

- Jag visste inte att du är gammal mamma... jag tycker att du är en tonårsmamma

När jag kände mig som mest gammal och sliten kom det några uppmuntrande ord från mitt älskade lilla troll










2 kommentarer:

  1. Kanske är det så att det är vid de tillfällena som man faktiskt har förmågan att vaska fram de där guldkornen som höjer tillvaron? =) En vanlig bra dag hade du kanske inte tänkt så mkt på det!
    Hur det än är så är det suveränt att så lite kan göra så mycket!
    kram/K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte nog med att du är en pysselKicki - du är klok som en bok ochså Kram

      Radera