tisdag 7 februari 2012

Är människan korkad...

... eller spelar hon bara dum ?


Blir man ertappad med fingrarna i syltburken är det väl bara att slicka av fingrarna, rycka på axlarna och erkänna att man var dum som tjuvsmakade
Är det så illa att man står där med brallorna nere får man väl helt enkelt se till att dra upp dom, le lite uppgivet och stå för vad man har gjort
Att klämma ut sig ett

- Det var i god tro...
- Jag visste inte att det klassades som knark...
- Jag visste inte att det var förbjudet i Sverige...

Drar ju bara ( ytterligare ) ett löjes skimmer över en som person
Saken är väl att dessa tabletter förmodligen är fullt tillåtna i Sverige men det är klart då  krävs det förståss att man först går till en läkare och får det utskrivet på ett recept och sen beger sig till Apoteket och köper ut dom under kontrollerade former
För trots allt finns det ju en anledning till att vi har läkare och Apotek här i Sverige och att det inte bara är att gå in i närmaste tobaksaffär eller hål i väggen butik och köpa sig "få ro" piller

F´låt Kicki men jag tror inte riktigt på att du varit så extremt omedveten om att du klev lite över gränsen i din jakt på sömn

- Hur skulle jag kunna veta att det som dom ger på amerikanska sjukhus klassas som narkotika ?

Ja, hur skulle du veta ?
Men just ordet sjukhus och därtill även ordet läkare kanske borde gett dig en fingervisning om det hela
Att man sen som vuxen borde ha vett nog att kunna skilja på  det som sker i en TVserier och verkligheten är en helt annan femma förståss

Jag vet,
det är fegt och fult att sparka på den som redan ligger men på nå´t vis så bjöd Kicki in till det när hon i "Adam Live" bedyrade sin oskuld och än en gång vill att vi ska tycka synd om henne
Ja Kicki, jag tycker lite synd om dig efter allt jag hört dig berätta om ditt liv i radio/TV och läst utdrag ur din bok så känns det som om livet i ditt fall varit en rätt snårig stig och tuff väg att vandra men just den här gången när jag hörde dig berätta om knarkåtalet så kunde jag inte låta bli att tänka
- hur dumma tror hon att vi tittare är på en skala ?

Sorry Kicki men du tog en chansning och den gick inte hem
Du ertappades med fingrarna i syltburken eller snarare man lyckades stoppa syltburken innan den hann fram till dina fingrar
Ditt försök till att fiska efter förståelse och ömkan gick inte hem hos den här tittaren iallafall
Jag tycker inte synd om dig i just det här fallet däremot tycker jag att det är både synd och lite tragiskt att du inte lyckas få den hjälp du verkar behöva på "laglig" väg utan känner dig tvungen att handla piller från Indien via nätet något som de allra flesta av oss vuxna vet inte är okey





5 kommentarer:

  1. Jag såg Kicki på tv i morse när de skulle tala om att hon tydligen fått nån bemärkelse av Amelia - Mappie (eller om hon bara var nominerad, vet ej), men såklart var de ju tvungna att ta upp dagens löp också.

    Hon verkar ju en aningens borta i pallet numera... undrar hur mkt må-bra-piller hon beställt från internet.
    Hon kunde ju inte ens hålla ett sammanhållet samtal med intervjuaren. Hon tappade ord, bytte ord mitt i meningen så man tappade tråden till vad hon ville ha sagt... ja hon var bara jobbig att lyssna på

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jacisst kändes det sorgligt att se henne, hon skulle nog behöva en mkt lång paus...

      Radera
    2. En mkt MKT lång paus kanske vore allra bäst

      Radera
  2. oh my vilken hjärtinfarkt jag höll på att få!!! / en annan Kicki ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ville bara väcka dig lite *s*

      Radera