onsdag 8 februari 2012

Fantasi och kreativitet...

... i all ära

Men ibland kan jag önska att vår dotter kunde nöja sig med att leka enbart med sina hästar eller sina Barbiedockor sådär lite stillsamt och samlat
I dag lekte Linn "Frågesport"
Leken gick till så att hon både ställde och svarade på frågorna helt själv

- Vilken färg har en skimmel när den föds ?
- Vad är en skänkelvikning ?
- Hur stor får en A-ponny vara ?
- Vilken är högsta en C ponny eller en D-ponny ?
- Vad kallas en häst som har fläckar ?
- Vad hette hopphästen som dog i världscupen ?

När frågestunden var över blev det dags för prisutdelning
Prisutdelningen fick dock vänta lite eftersom Linn var tvungen att samla ihop vinsterna först och det var väl ungefär här min lilla tveksamhet till det där med krativitet och fantasi började göra sig påmind och hela mitt inre blev en enda stor suck
Priset ?
Tja, blandade prylar kan man väl säga...



Det är underbart att lilltrollet kan sysselsätta sig själv långa stunder, att hennes fantasi flödar som en bäck om våren men
Ett stort men
Jag har liksom lite svårt för just den delen av hennes fantasi o krativitet som utmynnar i dessa div lådor/påsar/väskor/korgar av alla de slag
Dvs då allt och jag menar verkligen allt möjligt samlas ihop
Förutom det ni ser på bilden så bestod vinsten i 2 dataspel, ngr Min Häst tidningar, en vojlock, lite klistermärken, en målarbok mm mm mm
och ni kan ju lätt föreställa er vem som får tjata sig blå för att var sak ska hitta tillbaka till sitt rätta ställe och inte bara lämnas där i kartongen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar