måndag 7 oktober 2013

Barn o valpar är lite...

... samma fast olika
 
 
Jag minns när Linn var mindre och man kom hem efter en dag på vift
Det enda man ville göra var att slänga sig i soffan och bara "vara", få ta det lilla lugna en stund och återhämta sig men oftast var det ju så att Linn hade passat på att vila sig i form under hemresan så när man väl var hemma igen var hennes batterier laddade och redo för full action och då var det ju bara att glömma det där med att ta det lugnt, ta ett djupt andetag, gilla läget och försöka hålla samma tempo som den lilla illern en stund
 
 
¨

I dag inledde vi med att åka upp till stallet redan vid halv tio
Medans Linn red ut tillsammans med Julia så passade jag på att ta en promenad med Picasso
sen var det bara hem, svida om och sen iväg in till bussen in mot Sthlm
Eftersom Paul hade två sändningar idag, den ena tidigt på fm och den andra sent nu ikväll så hade vi bestämt att Linn o jag skulle åka in till Sthlm och sammanstråla med honom och på så vis få några timmar tillsammans trots att han jobbade
Det blev lite shopping och sen middag på Chopsticks innan Linn och jag tog bussen hem igen
Lagom mör och trött i mössan efter en lång dag hade jag nog allra helst av allt velat slänga mig raklång i soffan och pustat ut en stund men...
 
 


... ja även om Linn numera blivit "stor" och i såna här situationer får roa sig själv en liten stund så har vi ju numera en liten fyrbent familjemedlem som mötte oss med ivrig svansviftning och efter ett par timmar hemma på egen hand var hon  i behov av en promenad
Bara att ställa shoppingpåsarna innanför dörren, sätta på Picasso kopplet och utför det berömda
 *Le och vinka*
 
 

 
Kanske inte precis vad kropp och knopp längtade efter men när vi återvände hem efter dryga timmen så var det inte utan att både kroppen och knoppen faktiskt kände sig lite, men bara lite piggare
Nu däremot känns det som hela systemet går på ångorna och det är verkligen hög tid att avsluta helgen och ( förhoppningsvis ) sova några timmar och ladda inför kommande vecka så jag tror jag gör som Picasso...
 
 




 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar