onsdag 9 oktober 2013

Tack för...

... lång o trogen tjänst
 
 
Efter tre säsonger är det nu dags för vår vänskap att ta sig nya uttryck
Vi har tillbringat mycket tid tillsammans och delar många roliga minnen
Ni har glatt hängt med både till jobbet, på shoppingrundor, till stallet, på semesterresor,  på promenader mm  men den senaste tiden har jag märkt att ni inte varit lika pigga och alerta längre
Ni har faktiskt varit rätt griniga av er och så smått påpekat er ålderdom genom att inte längre hålla tätt och även genom att fläckvis påtala att den förr så mjuka o behagliga sulan faktiskt börjat bli rätt ledsen, tunn o sliten
I takt med att promenaderna tillsammans med Picasso börjar bli allt längre och intensivare så har jag tyckt att era klagomål börjat bli allt fler och alltmer outhärdliga så jag bestämde mig  helt enkelt för att  det var dags för vår vänskap att gå in i en liten vilofas
 
 
 
 
För helt och hållet kan jag inte släppa er, ni har varit så otroligt mysiga och sköna att umgås med så jag vill nog behålla er i mitt liv,  i alla fall ett kort tag till
Jag tänkte att ni kanske skulle gilla tanken att få bli mina "gå ut i trädgården skor", ni vet hänga med ut lite då och då när det ska slängas sopor, hämtas post, kissas vovve mm
Ja ni vet dom där små korta stunderna som brukar vara över  nästan lika kvickt som dom inleds
Jag tycker att det vore ett lämpligt sätt att avsluta vår härliga vänskap på
För även om det låter lite hårt och obarmhärtigt så har ni redan blivit ersatta av ett par betydligt piggare o mer alerta vänner som med glädje hänger med ut på äventyr utan att protestera det allra minsta och som gör livets stig både lite färggladare och  lättare att vandra
Men ta det nu inte personligt utan se det mer som att vi alla utvecklas och ibland måste man släppa in nya vänner i sitt liv och var för sjutton inte alltför ledsna för jag lovar er, vi kommer att ses så gott som dagligen och ni kommer att älska våra korta små stunder tillsammans och vem vet ni kanske hånler i smyg när jag och mina nya färgglada vänner studsar iväg ut för ännu en promenad för när allt kommer omkring så tycker ni nog att det är rätt så skönt att få softa lite i hallen tillsammans med familjens andra skor istället för att behöva knata runt på vägarna här runtomkring
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar