tisdag 22 oktober 2013

Vaf gör man inte...

... för sina barn
 
 
I söndags gick RKS KM av stapeln och för att spexa till årets sista tävling så kryddade vi med maskeradhoppning dvs de som ville kunde klä ut sig och tävla om ett extrapris
Redan när Halloweengrejerna kom fram i affärerna började Linn spana och planera för vad hon ville klä ut sig till och förra helgen bestämde hon sig slutligen för att vara skelett varpå skelettdress, peruk & teatersmink inhandlades för en nätt summa av ca 350:-
 
 


Trots att Linn själv valt dress så kände jag direkt att hon inte var helt nöjd med valet och i mitten av förra veckan kom det
 
- Mamma jag vill inte vara skelett, jag vill vara minion istället
 
Vad gör en mamma som jag i det läget ?
Givetvis börjar de små gråcellerna gnugga och försöka hitta en lösning på problemet
Ganska snabbt insåg jag att jag i första hand behövde två saker
- gult & blått tyg
Så hastigt o lustigt fick vi i fredags klämma in en tripp till Sthlm och Olssons Tyger för införskaffning av tyg och när vi ändå var inne i den stora staden blev det ett besök på Panduro för inköp av svarta piprensare
Tjoff, ytterligare 300 spänn på maskeradkosytm men som sagt - vad gör man inte för sina barn
Mitt ledord är ju som många vet "Den late får brått när det blir kväll" så sen lördags eftermiddag plockade jag fram tyg, skärmatta, symaskin och mönsterpapper
Medans jag ägnade mig åt att klura ut mönster och sen sy kläderna tog Paul tag i projektet fixa "öga" så Linns maskeraddräkt blev ett litet "familjeprojekt"
Ett par timmar senare och otroligt nog helt utan svordomar och missöden så var miniondressen färdig
 
 
 
Linn var supernöjd med dressen och i ärlighetens namn så var även jag riktigt nöjd
På tävlingsplatsen lockade MinionLinn fram en hel del skratt och leenden och när det vid prisutdelningen stod  klart att Linn kammade hem förstaplatsen maskeradklädnad så vete sjutton vem av oss två som var mest stolt
 
 
 
 
 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar