onsdag 16 oktober 2013

Förändringar är väl bra...

... men jag saknar det gamla
 
 
I går installerade maken windows 8.1 på datorn som jag använder
Yippey, eller inte...
Jo jag vet av erfarenhet att det nya ibland är lite jobbigt men sen när det väl satt sig så brukar det visa sig att det är rätt ok men just nu har jag väldigt svårt att se tjusningen i det hela
Jag vill ha tillbaka det gamla, det gamla som jag visste hur det fungerade
Nu blir det bara ett enda kaos och jag fattar knappt hur jag ska bete mig för att kunna surfa och än mindre hur jag ska göra för att överföra mina bilder från kameran
Ju mer jag håller på ju mer ökar min frustration
Onsdagskvällar brukar för min del vara rätt mysiga
Paul jobbar ju för det mesta sent och hittar aldrig hem före midnatt så Linn och jag brukar roa oss med att se på TV och sen när hon somnat slinker jag ner till datorn och sitter där o surfar, fixar med foton, bloggar mm mm
Givetvis hade jag sett fram emot att göra det samma nu ikväll speciellt eftersom jag de senaste dagarna knappt haft tid att sitta vid datorn och trixat med fotona eller för all del att blogga
Men vad händer ?
Ingenting funkar eller jo det gör det väl men jag vet bara inte hur jag ska bete mig för att få det att funka och just den detaljen irriterar mig grymt
Jag hade sett fram emot att föra över foton, lägga upp bilder på Dayviews o blogga lite men av det blidde det ingenting
Bara ett ynka gnällinlägg i bloggen istället för de inlägg jag hade gått och värpt på eftersom jag inte lyckades klura ut hur jag skulle överföra de nytagna bilderna
Nåja, värdsliga ting utan betydelse egentligen så i väntan på att min käre make kan instruera mig i 8.1´s fantastiska värld så får jag helt enkelt göra tidig kväller och lägga mig och läsa istället för att sitta här vid datorn och fördriva tiden
- inget ont som inte har något gott med sig
 
 


2 kommentarer:

  1. Men det låter ju så fantastiskt på Microsofts hemsida: "Allt du gillar och lite till" ;-)
    Skämt åsido, jag har försökt kolla upp Windows 8. Det finns ett videoklipp på Microsofts hemsida men min dator kan inte spela videon *morr* Så jag är fortfarande okunnig om hur Windows 8 skiljer sig från vad-det-nu-är-jag-har på min dator.
    Vet inte om jag vågar köpa en ny dator...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. det skiljer sig totalt... mitt bildredogeringsprogram funkar inte som förut så jag kan inte fixa med mina bilder förns Paul har hjälpt mig att lista ut hur jag ska bete mig 😢 jag känner inte riktigt att jag har lamodet att prpva mig fram

      Radera