fredag 25 oktober 2013

Det blev en...

... nästan katt
 
 
I kväll är det Halloweendisco på Linns skola
Hela veckan har Linn varit klart bestämd med att hon skulle klä ut sig till Minion ännu en gång men strax före fyra började hon
 
- Mamma jag vet inte om jag vill vara minion... Jag kanske ska vara skelett istället eller katt
 
- Katt ? Hur hade du tänkt fixa det ?
 
- Mamma kan du hjälpa mig
 
Sure baby, nog för att jag har dolda talanger men trolla fram en kattkostym på två timmar blankt är nog inte direkt min grej
Diskussionen fortsatte fram och tillbaka
 
- Äsch... jag ska nog inte klä ut mig alls förresten
 
Nehe, men så trevligt synd bara att vi just nu är i total osynk med tvättandet och Linns garderob gapar om inte tom så ekar det rätt fint därinne och några "discokläder" fanns inte rena
Linn är i skrikande behov av byxor så jag började fundera på om vi skulle hinna en snabbis in till KappAhl fram o tillbaka och köpa ett par byxor och en tröja
Tid fanns förvisso men ett litet pikant men ack så pikant liten men fanns det
Jag väntade nämligen på att min läkare skulle ringa och hade så gjort sen åtta i morse
När han inte hade ringt vid två tiden slog jag en signal till vårdcentralen som bad mig avvakta och höra av mig vid halv fem om han inte hade ringt då
Fem över halv fem ringde min läkare o tio minuter senare drog Linn och jag iväg till Norrtälje
Jag gjorde klart för Linn att det var bara in på KappAhl, snabbt hitta något och sen ännu snabbare hem, det fanns ingen tid för velande hit och dit
Fyrtiofem minuter senare var vi hemma igen, snabbt ombyte och när nya byxorna och blusen satt på kom Linn på att hon visst kunde vara katt och raskt letade hon fram sina kattöron och teatersminket

- Tack mamma, du är bäst !




Prick klockan sex lämnade jag en mycket glad och nöjd Linn på discot
Nej, jag kunde inte fixa en kattutstyrsel men en "kattlight" blev det i allafall och Linn var som sagt nöjd vilket är det viktigaste av allt





 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar