torsdag 3 oktober 2013

Min läkare har...

... helt klart humor
 
 
Som jag redan har berättat så var jag till vårdcentralen idag och fick en kortisonspruta i axeln
När läkaren skulle plocka fram ett plåster att sätta på efteråt upptäckte han att han bara hade stora plåster inne på rummet
Först tänkte han springa iväg och hämta ett mindre men så småfnissade han lite och sa
 
- Äsch, vi tar det här stora plåstret så folk verkligen ser hur ont du har...
 
 


Vi småfnissade lite åt det doktorn och jag men det tragiska är ju att det är sant
Folk har svårt att tro på något dom inte ser och tyvärr har ju smärta en tendens att vara "osynlig" och syns den inte så finns den ju inte
Så egentligen är det ju lite trist att hösten och kylan har kommit för tänk så käckt det hade varit att få gå med linne och flasha plåstret och kanske fått insupa lite sympatier...


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Men just nu är det inte såååå synd om mig, i går var jag smärtfri större delen av dagen och just nu har jag inte alls lika ont som jag haft de senaste veckorna :-)

      Radera
  2. Du verkar med ha fått en klok och bra doktor med humor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min förra läkare slutade och då var jag lite bedrövad eftersom jag var så himla nöjd med honom, vi visste var vi hade varandra efter drygt tio år... Men inget ont som inte har något gott med sig, min nya husläkare är toppen :-)

      Radera