torsdag 10 oktober 2013

Kvalitetstid eller...

... curling ?
 
 
Linn har numera skippat morgonfritids och åker skolbussen till skolan
Vi har turen att skolbussen går nästan utanför dörren, en liten nätt promenad på någon minut och den lilla promenaden har vi tagit tillsammans
Något som uppenbarligen är att curla Linn eftersom en tvåbent vuxen häromdagen var tvungen att lite hånfullt  småskrattande fråga
 
- Är inte Linn tillräckligt stor för att gå till bussen själv  ?
 
 
 
 
Linn går själv hem från bussen varje dag så givetvis kan hon även gå till bussen på egen hand men bara för att man kan betyder det att man då måste göra det ?
Eller kan det kanske vara så att vår morgonrutin just nu är att vi gör sällskap till bussen dels för att vi båda två tycker att det är ett rätt mysigt sätt att avsluta vår morgon på men även dels för att Picasso behöver ut och rasta sig efter nattens sömn
Men det är klart, det kanske vore lite mindre curlande att skicka iväg Linn till bussen, vänta tio minuter och sen ta en kort promenad med Picasso
För det är ju så himla viktigt att barnen blir stora och klarar sig på egen hand, annars curlar man dom sönder och samman
Att tillbringa tid tillsammans med sina barn är ju fullkomligt livsfarligt och något som bör minimeras så mycket det bara går och lite till annars blir ju barnen aldrig självständiga...
 
 



 
 
 
 
 
 


10 kommentarer:

  1. ha ha ha! lyssna inte på vad andra säger gör vad ni tycker är bäst.
    Den dagen inte Linn vill att du ska följa med henne till bussen då ska du inte göra det :-)
    mysig morgon promenad med vovven och dottern det ska ingen ta ifrån er
    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer givetvis fortsätta med våra morgonpromenader - precis så länge Linn vill och Picasso behöver <3

      Radera
  2. folk har för lite att bry sig i bara.... tycker det är ett perfekt upplägg att göra Picassos morgonprommis samtidigt, vad är fel med lite sällskap? :) /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sällskap är alltid trevligt och why not som sagt...

      Radera
  3. Vilken urbota dum kommentar av den där tvåbeningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Folk har såååå mycket åsikter om hur andra bör göra med sina barn, varför helt enkelt inte chilla ner lite :-)

      Radera
  4. Vaddå curla...? Det är väl inte att curla för du samtidigt tar Picasso på promenad och gör följe med Linn till bussen. Det var det dummaste jag hört.
    Men då curlar jag min 9-åring med. Varje dag går vi till skolan tillsammans. Till och med följer jag henne upp till korridoren där hennes klassrum är. Men i samma korridor jobbar jag och vi börjar samma tid på mornarna.
    Fast jag kanske ska skicka henne tidigare och sen komma efter själv enligt hon som tycker du curlar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska göra det som känns bäst och är naturligast <3 Jag hoppas att Linn vill promenera länge till med mig <3

      Radera
  5. Äh! Det är bara mysigt att få gå med så länge man får. Vips så får man inte gå närmare än 100 m bakom på stan tex :-D.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortare än man anar så vill dom gå själva men fram tills dess tänker jag njuta av vår tid tillsammans <3

      Radera