torsdag 3 oktober 2013

Så skönt det är att...

... avsluta små projekt
 
 
Jag har haft ett "dåligt samvete" liggandes rätt länge nu
Allting var fix färdigt, bara lite trådar som skulle fästas och några sömmar som skulle sys
Varje gång jag har tagit fram garn och stickor har Linn frågat
 
- Mamma när ska du göra klart min tröja
 
I de lägena har jag mer än en gång velat svara
 
- Never ! Den är så 0+7%%¤3678 tråkig att den aldrig kommer att bli färdig
 
Men så svarar man ju inte ett längtande litet barn så istället har jag lite svävande svarat
 
- Så fort jag kan...
 
Visst, jag har ont i axeln men i ärlighetens namn så har just den detaljen inte varit något problem eftersom tröjan var helt färdigstickad, det var som sagt bara några trådar som skulle fästas och sen skulle styckena  monteras ihop
Jag vet faktiskt inte riktigt vad det har varit med tröjan, den har bara varit ett stort "vill inte" från den dagen jag fick hem garnet
Men nu så, efter mycket om och men är tröjan klar och Linn är överlycklig, dock var hon alldeles för trött för att orka prova den nu ikväll utan nöjde sig med att konstatera
 
- Å vad du är duktig mamma, den är sååååå snygg och det ser nästan ut som Prinsessan
 
Så mycket bättre betyg kan man ju inte få och hade jag vetat att hon skulle bli så glad så hade jag nog sett till att färdigställa den långt tidigare



 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar