måndag 12 september 2011

Äppel, päppel...

... pirum parum


Det handlar mycke om äpplen nu
I fredagskväll gjorde jag äppelchips
Riktigt gott och helt klart något jag kommer att göra fler gånger, kanske inte för att sitta och moffa en fredagskväll på utan mer för att använda  till ngn efterrätt eller så




Igårkväll behövde jag rensa hjärnan lite efter en rätt jobbig helg på jobbet så jag kopplade av med att koka lite äppelsaft
Slutresultatet blev en svagt rosa o väldigt uppfriskande dryck




Efter att ha lämnat Linn i skolan i morse bestämde jag mig för att koka lite äppelmos,
den här gången bemödade jag mig t.o.m med att köra det färdiga moset i mixern så att det blev ett fint slätt mos




På söndag har Shettisklubben tävling på ridskolan och jag funderar som bäst på vad jag ska baka till serveringen
Jag har funderat lite på om jag ska baka äppelgrottor eller kanske äppelmuffins ?
Jag har några dagar till på mig att fundera men helt klart är ju att det måste bli nå´t fikabröd med äpplen iallafall


4 kommentarer:

  1. Jag tror att jag och maken får slå våra kloka huvuden ihop och införskaffa ett par äppelträd ... och en rejäl dos tålamod för att orka vänta på den första skörden stor nog för att jag ska kunna göra äppelmos.

    SvaraRadera
  2. Eller så får ni flörta med någon som har gott om äpplen :)

    SvaraRadera
  3. Jag beställer äppelgrottor! =D

    SvaraRadera
  4. Kicki, kan man muta domaren med äppelgrottor ????

    SvaraRadera