torsdag 22 september 2011

Trött mamma, trött dotter, pigg Prinsessan...

... en inte alltför bra kombination


Lägg därtill friska vindar och mina värkande leder så förstår man nog att dagens stallbesök inte var någon "halleluja upplevelse" men det kunde har varit betydligt värre
Prinsessan skrittade på med långa raska kliv och hade nog mer än gärna travat på en stund och förmodligen ännu hellre tagit några galoppsprång men det får helt enkelt vänta tills ett bättre tillfälle
Vi kom iallafall ut på en liten promenad, fick frisk luft och blev hör och häpna inte osams en enda gång





Efter att ha lämnat Linn vid skolan i morse ringde jag VC och hör och häpna,
jag fick en tid redan på förmiddagen hos min husläkare
Han tog mina besvär på allvar och lyssnade intresserat när jag beskrev senaste dagarnas lilla helvete,
klämde lite på mina fingrar och konstaterade att det fanns en hel del ledvätska där
Så det blev en vända till labbet för att ta prover, sen sjukskrev han mig i 10 dagar, skrev ut diklofenak och konstaterade att han förmodligen skulle vara tvungen att remittera mig vidare till reumatologen men att han ville invänta provsvaren först





Efter läkarbesöket åkte jag ner till jobbet med sjukintyget, så dj*** trist att inte orka/kunna jobba just nu eftersom jag verkligen inte har någon lust att gå hemma
Jag gjorde ju ett tappert försök igår på jobbet men det slet rätt hårt på kroppen,
jag var helt slut i både kropp och knopp
Av någon underlig anledning sliter det rätt hårt på orken att gå runt och ha ont,
tre kvällar i rad har jag gått och lagt mig vid tiotiden och somnat som en stock och det är verkligen inte likt mig
I dag knoppade jag in tre timmar mitt på dagen och just nu sitter jag och räknar ner tills det är läggdags...









4 kommentarer:

  1. Hoppas det är bra svar på proverna men framför allt hoppas jag att du snart ska slippa ha ont.

    SvaraRadera
  2. att gå och ha ont är ett rent helvete! stackars!
    /Kicki

    SvaraRadera
  3. Ja Kicki du vet ju hur det är att gå runt och ha ont :(
    Jag hoppas ochså på bra svar på proverna, vore så skänt om det bara var något tillfälligt skit som är snabbt övergående...

    SvaraRadera
  4. Tråkigt! mycket tråkigt att du inte mår bra. hoppas dom hittar vad som är fel. det är verkligen inte kul att gå med värk. hoppas på att du snart mår bra. massa kramar

    SvaraRadera