tisdag 27 september 2011

Som mamma



... gör man alltid fel


- Varför ligger den här i Pet Shops lådan ?
En mycke upprörd Linn höll upp en liten katt i plast
Ja, varför ?
Kanske för att den legat på golvet ?
Kanske för att jag tyckte att en passade i just den där lådan ?
Kanske för...
Det finns ju en hel drös förklaringar till hur en rosa katt kan hamna i lådan för alla PetShop´s
Mitt svar blev att den troligtvis hamnat i lådan när jag städade undan hennes grjejer och då kom nästa salva från min söta lilla 6åring
- Du måste lära dig att städa ordentligt, du kan inte bara slarva med mina saker





Dum som jag är så informerade jag den lilla damen om att om hon själv städade undan sina saker så skulle ju allt hamna på rätt plats på en gång
Nu borde jag ju ha lärt mig att inte argumentera alltför mycke med Linn
Jag hann knappt avsluta min mening förns Linn konstaterade
- Det är bättre att du lär dig göra rätt så behöver inte jag öva, jag har inte tid att städa men det har du....


Vad svarar man ?
Jag svarade inte så mycke utan försvann in i mina funderingar och började fantisera om vad jag ska göra när Linn blivit så stor att hon inte "tappar" leksaker överallt
Är det då jag äntligen får tid över till att sy alla dom där "projekten" som nu trängs i syskåpet ?
Är det då det bara kommer att ta ett par dagar att läsa ut en bok och inte som nu en-två månader ?
Är det då jag äntligen kommer att ha tid över att påta i trädgården ?
Är det då jag kommer att sitta som en zombie i soffan och undra hur det gick till när mina små telingar plötsligt blev vuxna ?
Det löser sig nog med tiden skulle jag tro,
det är noglika bra att man inte vet så mkt om framtiden...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar