fredag 30 september 2011

Ytterligare ett steg...

... mot självständigheten


Linn har åkt skolbussen hem från skolan en hel del men på mornarna så har jag skjutsat henne
Den senaste tiden har hon uttryckt önskemål om att få åka skolbussen även till skolan och i morse var det dags att prova för första gången





Vi började lite "light" dvs vi bestämde att jag skulle  följa med henne till busskuren och se till att hon kom med bussen som hon skulle och det var nog lite tur
Vid busshållplatsen hade Linn sällskap av en kompis och är man bara 6 och 7 år är det lätt att glömma att man står och väntar på skolbussen så jag fick påminna ett flertal gånger om vikten av att stå stilla och vänta på bussen och inte gömma sig inne i busskuren eller springa runt och leka bland löven





Skolbussen kom, Linn klev glatt på och under min korta promenad hem kunde jag inte låta bli att känna ett litet, litet hugg i hjärttrakten och lite sorgset konstatera att Linn tagit ännu ett steg in i den stora världen där mammas närhet inte längre har samma självklara och viktiga betydelse som tidigare


2 kommentarer:

  1. Tänk positivt, det blir mindre fläng för dig :-). Hon kommer dit och hem säkert!

    Tilde vet jag inte hur vi ska göra med. Att gå 1,2 km ensam utan att förvirra sig bort i leken vetekatten om hon klarar än på några år.

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att Linn tycker att det är både spännande o roligt att åka bussen, om inte annat så blir det rätt skönt sen i vinter att slippa skrapa bilen *s*
    1.2km är rätt långt när man bara är 6år, det finns mycke roligt som kan uppehålle en längs vägen

    SvaraRadera