onsdag 14 september 2011

Det finns låtar man ogillar...


...  redan första gången man hör dom


"Vem vet" med Lisa Ekdahl är en typisk "ogillalåt" för min del
Jag höll på att kräkas redan första gången jag hörde den och eftersom låten spelades av allt och alla under en period späddes den känslan på och har sen hållt sig kvar genom åren
Varför vet jag inte men förmodligen var det väl kombinationen av både låten i sig och hela Lisa Ekdahls uppenbarelse som tillsammans bildar något  jag helt enkelt inte klarar av




Därför var det lite blandade känslor som infann sig när Linn efter ridlägret i somras började gå runt och nynna på just den låten och anledningen till att Linn fick upp öronen för den låten är helt och hållet Mairkas fel
 När hon under ridlägret körde barnen till badet så spelades den låten på bilstereon
Resan till och från badet tog ungefär lika lång tid som den låten och det räckte tydligen för att den skulle etsa sig fast i Linns hjärnkontor
För några veckor sedan upptäckte Linn av en slump att låten fanns på en CD skiva härhemma och resten kan ni säkert tänka er men jag måste ju säga att just den här versionen har jag inga problem med att lyssna på...



 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar