måndag 5 september 2011

Jag lever...

... i fel årtionde

Ibland kan jag önska att jag levde på den tiden då det var ekonomiskt hållbart att klara sig på endast en inkomst
Dagar som denna kan jag känna att jag är ett gott "hemmafruämne" och skulle trivas alldeles ypperligt med att gå härhemma och fippla medans Linn var i skolan
Sy lite, baka lite, städa lite, stryka en o annan skjorta
Kort sagt bara ta dagen som den kommer
Nu är det ju inte riktigt så,
även om jag inte drar in några hiskeliga summor på min ynka deltidslön som USK:a så är det ändå ett nödvändligt tillskott som behövs för att sätta lite guldkant på vardagen

Linn lämnades på skolan redan kvart i åtta i morse och jag börjar inte jobba förns halv fem så jag har passat på att leka lite "hemmafru" idag







Jag har ägnat större delen av fm åt att tvätta och hann även med att koka lite äppelmos och vid närmare eftertanke så är jag nog lyckligt lottad som har en man som älskar och brinner för sitt jobb och därmed gärna jobbar lite mer så att jag kan jobba lite mindre och på så sätt få tid över till sånt som gör mig lycklig som att vara med Linn, baka, fixa
- kort sagt bara njuta av livet 
För även om det så här timmen innan jag ska iväg och jobba kväll känns rätt sugigt så är det rätt trevligt när jag väl kommer dit






2 kommentarer:

  1. nu gör jag ett nytt försök med att få iväg en kommentar då ;)

    det där med pengar kontra livskvalitet det kan man grubbla och önska sig blå över....
    men,
    hemlagat äppelmos är världsbäst!!

    SvaraRadera
  2. Envishet är en bra egenskap och den behövs definitivt när man ska skriva en kommentar på blogspot ;-)

    Hemlagat äppelmos är helt klart livskvalite´ :)

    SvaraRadera