söndag 4 september 2011

Så härligt det är att ha...

... omtänksamma & trevliga människor i sin omgivning


Linn och jag åkte upp till stallet strax efter tio, precis när jag satt mig i bilen kom jag på att min mobil fortfarande låg kvar på laddning inne i arbetsrummet och för en kort sekund tänkt jag springa in och hämta den men så bestämde jag mig för att det skulle gå alldeles ypperligt att åka till stallet ett par timmar utan mobilen i fickan
 Tanken var att Linn skulle rida ut tillsammans med Ullis, Ida & Alva idag och vi hade bestämt att ses i stallet vid elva
Vi hämtade upp Prinsessan från hagen, gick ut en sväng utanför stallet så att Sessan fick käka lite gräs, ryktade lite och konstaterade att klockan hade passerat elva med råge
Kicki som ochså var i stallet provade att ringa Ullis utan framgång och Linn som insåg att den efterlängtade ridturen med Alva och dom andra skulle utebli blev givetvis jätteledsen




Medans tankarna snurrade runt i mitt huvud
- ja jag erkänner att mina hjärnceller jobbade för högtryck med att komma på lämplig "muta" för att få Linn glad igen men jag hann aldrig så långt eftersom det visade sig att vi hade en vardagsängel i stallet
Ni vet en sån där underbar snäll människa med hjärtat på rätta stället som bara finns där som en räddande ängel när man minst anar det
I dag var det Kicki  http://kaa.bloggplatsen.se/  som blev dagens hjälte när hon berättade att dom skulle ut och rida och tyckte att jag skulle fråga Marika om det var okey att Linn hängde med dom ut




Linns förtvivlan vändes strax till glädje och det var en härligt brokig skara som gav sig iväg ut i skogen
 Marikas pappa som är nybliven pensionär och Linn yngst med sina 5år
Medans Linn var ute i skogen satt jag och Vivi utanför stallet och roade oss med att se på när dom underbara labbevalparna Dimma och Zack upptäckte världen samtidigt som vi pratade om allt och ingenting men mest om hästar och hundar




Gänget hittade hem från skogen och Linn kunde glädjestrålande berätta att hon minsann galopperat en bit och Marika kunde berätta att Linn varit duktig och kämpat på med Prinsessan som mitt under ridturen tyckte att det var dags att vända hem mot stallet igen
När hästarna var tillbaka i stallet/hagen så blev vi inbjudna till Marika på fika 
 Vivi http://www.kennelkamphavet.se/  hade bakat en underbart god äppelpaj som efter att ha åkt rutchkana längssmaklökarna landade mjukt som bomull nere i magen
Småtjejerna fikade i rask takt och försvann sen ut på ridbanan för att roa sig med kaninhoppning medans vi satt kvar i köket och småpratade lite




Efter en stund kom tjejerna  tillbaks och hämtade oss och vi fick avsluta dagens stallbesök med att titta på kaninhoppning och efter att ha sett Linn flyga över hindrena kan jag bara konstatera att snart kan hon även börja tävla i handlerhoppning




I bilen hem från stallet kom jag på mig själv med att sitta och småle
Kort sagt, den här dagen var en perfekt avslutning på en skön helg och efter förra veckans ökennapp var det precis den positiva energipåfyllning jag behövde





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar