lördag 3 september 2011

Jag har alltid...

... varit skeptisk


till dessa storys som med jämna mellanrum dyker upp i tidningarna och berättar om tjejer som varit gravida utan att ha en susning om det och liksom hipp happ hamnar på förlossningen när dom egentligen "bara" sökte akut läkarhjälp för lite magknip
Nej alla mår inte illa, alla får inte spända bröst, alla får inte hormonsvallningar, alla går inte upp 20kg, livmodern kan vara placerad så att barnets rörelser inte känns, en del fortsätter att ha "mensliknande blödning" under graviditeten  men...




... ja jag har som sagt alltid varit väldigt skeptisk när jag läst om dessa kvinnor och tänkt att det nog till ganska stor del handlar om ren förträgning
Dvs ända tills i går em då jag själv fick uppleva att det minsann går att vara både gravid och genomgå en förlossning utan att ha minsta lilla susning om det
Ja det går faktiskt alldeles utmärkt att plocka ur diskmaskinen medans barnet föds för igår em blev jag minsann fyrbarnsmor och Linn äntligen storasyster
- bara sådär utan att vi haft minsta lilla aning om det
Men det är kanske därför jag varit så himla trött den senaste tiden och att det är pga denna totalt oanade graviditet som jag har haft så infernaliskt ont i  ryggen och ljumskarna ?







6 kommentarer:

  1. ... men lite synd om vår nya bebis är det, först blev hon lämnad i bilen ett par timmar och nu har hon stått ute på trappan sen klockan fyra... Nåja, det är ett mkt lättskött barn

    SvaraRadera
  2. Men nu får jag ju uppslag till en skräldus anonyma trådar på FL.

    SvaraRadera
  3. Haha... det bjuder jag på, jag lovar att gå in och försvara mig *asg*

    SvaraRadera
  4. Grattis till den "nya bebisen"!
    Glöm bara inte att ta in henne i natt ;)

    SvaraRadera
  5. Ajdå... jag tror bebisen är kvar i bilen... Men en natt är väl ok ?

    SvaraRadera