fredag 23 september 2011

Nej, jag blir inte antagen...

... till  "Cake Boss"

Även om viljan finns så har jag en känsla av att  min totala avsaknad av pysselgen sätter käppar i hjulet för min del

Vid ridningen i måndags berättade Gretas mamma att hon hade gjort en hästtårta till Gretas kalas
Linn lyssnade med stora öron och i bilen hem deklarerade hon att vi skulle väcka henne med massor av paket och en hästtårta på hennes födelsedag
*yippey*
Barbietårtan som jag gjorde för två år sdan framstod helt plötsligt som a piece of cake





Linn fick i uppdrag att rita ett hästhuvud som vi kunde använda som mall
Efter några försök var hon till slut nöjd med resultatet och sen var det bara för mig att sätta igång




Några skönhetspris lär slutresultatet inte föräras men förhoppningsvis blir den godkänd av morgondagens lilla födelsedagsbarn
Ett födelsedagsbarn som förutom att hon kommer att väcka oss okrisligt tidigt även kommer att kräva att vi ska äta tårta till frukost
Själv har jag aldrig förstått det där med tårta på morgonen men vill vårt lilltroll bli väckt med tårta så blir det så och det är bara att hoppas på att hon kommer att vara fullt upptagen med sina paket så att hon inte märker att jag bara tar en liten munsbit av tårtan










1 kommentar:

  1. Tack för att du förevigade den. Bra jobbat! Linn kommer att älska den. Jag är imponerad både av Linns mall och din färdiga tårta.

    SvaraRadera