söndag 11 september 2011

Lycka kan vara...

... så oändligt mycke


Ibland behövs det inte så mycke för att man ska känna lite lycka i vardagen
Själv fick jag en liten lyckokänsla av att göra någon annan glad
Jag hade med mig en bit äppelkaka till en av våra brukare igår och att se glädjen hos brukaren kickade igång lite lyckoendorfiner inom mig
Jag tror att Paul kände en våg av lycka ( och lättnad ) när jag kom hem från jobbet strax efter halvfyra igår och löste av honom från en Linn som de senaste timmarna mer haft en framtoning av speedy gonzales än en lugn Linn
Allra, allra lyckligast av oss tre var nog ändå Linn igår...





... efter att ha galopperat med Prinsessan var Linns lycka gjord för resten av dagen
Hon strålade som en sol och längtar tills nästa gång det är dags att galoppera igen

2 kommentarer:

  1. ja tänk om man hade en lite gnuttan av den energin som dom små liven verkar ha. min skit unge ligger i sängen just nu och sjunger för full hals bara vägrar att sova. *suck*

    bjuda på äppelkaka, ja det är tur att någon fortfarande "ser människan" i vårt arbete och inte bara ser pengar, loggad tid, utförd tid. känns lite tungt att semestern är slut nu.

    SvaraRadera
  2. Det är ingen rolig stämning på jobbet just nu :( Men du är så välkommen tillbaka, jag har saknat dig och med bra jobbarkompisar känns det inte lika tufft... *kram*

    SvaraRadera