fredag 25 november 2011

Det är väl nu...

... jag borde bli rädd för mig själv


Häromdagen tog jag fel på datum när det gällde konserten/showen Linn och jag skulle gå på
Idag fick jag någon märklig hjärnkollaps och gick till fel brukare
Jag vet inte riktigt vad jag ska skylla på
När jag i morse kollade igenom min runda jag skulle på så kände jag "Det var ju juste att klämma in typ 6 timmrs arbete på mina fyra timmar...."
Kort sagt, min runda kändes väldigt maximerad men ja det var kort om folk och man hade väl helt enkelt varit tvungen att komprimera det hela




Jag gillade läget och gav mig ut på min lilla runda
Mina två första besök gick galant och planenligt och när jag som bäst höll på med morgonbestyren hos brukare nummer tre på listan så kliver en av mina jobbarkompisar in och jag hann att tänka
- Undrar varför hon kommer ?
Innan hon lite frågande undrade vad jag gjorde där ?
Jag såg väl ut som ett levande frågetecken men hävdade att jag hade Kexet Svensson på min runda men min jobbarkompis som även var den som suttit med morgonplaneringen var mer än 100% övertygad om att jag inte hade Kexet Svensson på min lott utan Rånet Norrberg
- kort sagt inte många bokstäver rätt
Nu var det ingen ko på isen om man säger så utan vi gjorde några småjusteringar mellan oss och sen fortsatte jag glatt med Kexet medans min jobbarkompis drog vidare till Rånet för att göra det jag skulle ha gjort typ en kvart tidigare




Som sagt, inte en bokstav rätt och det läbbigaste i det hela är att jag redan igår när jag såg planeringen läste Kexet svensson fast det redan då stod Rånet Norrberg
Nu heter ju inte brukarna Kexet eller Rånet utan något helt annat men  grejen är att deras namn inte har mycke gemensamt mer än att deras förnamn börjar på samma bokstav
Läskigt hur min hjärna tycks fungera just nu, den tycks ju läsa nå´t helt annat än vad som står och sen spelar det lisom ingen roll hur många gånger jag läser samma grej igen
Min "felläsning" från första gången hänger med rakt igenom och inte en enda gång signalerar hjärnan stopp och belägg
Kanske borde jag börja med lästräning eller är det koncentrationsövningar jag behöver ?
Eller är det kanske så att jag behöver semester ?



3 kommentarer:

  1. Eller så ville du absolut inte gå till Rånet eller kanske du absolut VILLE gå till Kexet???

    Ibland blir det sådär...

    SvaraRadera
  2. Helt klart ville jag gå till Kexet som är en av mina "favoriter", Rånet är jag väl mera neutralt inställd till... *shit happens* Huvidsaken är ju att ingen blev lidande

    SvaraRadera
  3. Jag tror att du behöver semester.

    SvaraRadera