onsdag 9 november 2011

Så lätt det är...

... att göra någon glad


Jag har precis pratat med min handläggare på Försäkringskassan och berättat om min "dagsform" och vad min läkare sa igår
Vi pratade om min tennisarnbåge, mina arbetsuppgifter, mitt arbetsschema mm och när vi skulle avsluta så önksade hon mig lycka till och jag tackade givetvis för det och tillade
- Ha en fortsatt bra dag

Då blev det alldeles tyst i luren o efter ngr sekunder sa hon
- Tack... tack så hemskt mycke, min dag kännes genast mycke bättre

Tänk så lätt det är att göra någon annan på gott humör
- några vänliga ord, ett leende
Det kostar inte så mycke men men värmer förmodligen mottagaren mer än man kan ana




5 kommentarer:

  1. så sant så sant, många gånger behövs det så lite! och jag kan tänka mig att fk:s handläggare kanske inte får dagliga överdoser av sådana trevligheter...

    SvaraRadera
  2. Kicki, det var väl lite så jag tänkte efteråt... en handläggare på FK´s får nog betydligt mer ris än ros om man säger så...

    SvaraRadera
  3. Ja det betyder så mkt fast kostar så lite.

    jag jobbar med gamla människor i hemtjänsten o senast igår fick jag uppleva hur 5 minuter kan göra nån annan så väldigt glad o nöjd.

    Att bara ge av sin tid ohämmat i ynka 5 minuter kan göra mer än man kanske kunnat tro.

    SvaraRadera
  4. Jag jobbar ochså inom hemtjänsten och blir ofta påmind om att det där lilla lilla extra - som att ta sig de där fem minutrarna -betyder oerhört mycke...

    SvaraRadera