söndag 13 november 2011

Jag undrar om folk...

... numera har mindre blåsor ?


Ja då menar jag inte blåsor som man kan få på huden eller én festblåsa utan helt enkelt vad man skulle kunna kalla "partyblåsa"
Är folk generellt mer kissnödiga numera än vad dom var förr ?
De senaste åren har jag när vi varit på både bio, show eller konserter märkt att det springs in och ut en hel del och det är inte så att det bara är små barn eller gravida som bara måste på toaletten titt som tätt utan det handlar om både unga, äldre, män, kvinnor
- kort sagt inga undantag




I går var Paul och jag på Cirkus och såg Lena PHs show där en föreställning som höll på i drygt en timme och tjugo minuter
Bara på den lilla sektion där vi satt var det åtta stycken som avlägsnade sig under showen, var borta ett par minuter och kom sen tillbaka
Nu är det ju bara min alldeles egna lilla teori att dom valde att lämna showen en stund för att gå på "lycklighuset" men jag kunde liksom inte låta bli att fundera över detta "springande"
Vare sig jag går på bio, show eller en konsert så har jag ju gått dit, betalt ( en oftast rätt dyr ) biljett och då vill jag hu inte missa något utan jag vill ju se allt




Folk gör ju självklart som dom vill men lite måste jag få gnälla,
jag menar sitter man på bio och bänkgrannen eller kanske någon i raderna framför bestämmer sig för att av någon anledning lämna biosalongen så påverkar det ju alla som sitter just där
Medans personen ifråga tränger sig förbi tappar man fokus på filmen,
visserligen under en mycke kort tid men de senaste gångerna jag har varit på bio så har det inte varit bara en som lämnat salongen för att återvända inom några minuter utan det har varit ett par stycken
Lika dant med konserter - yepp jag är så trist att jag numera när jag går på konsert oftast går just på konserter där man har sin lilla sittplats - eller som igår en show
 "Springandet" blir ett litet störningsmoment som iofs inte är något världsomfattande problem men mina hjärnceller triggades igång iallafall

Jag vet, det är hög tantvarning på det jag kommer att skriva som avslutning men det bjuder jag på
Det har hänt att jag när jag suttit på bio lite tjurigt tänkt att dom borde införa föreställningar där folk var tvugna att sitta på sin plats under hela filmen och där det dessutom var totalt förnjudet att föra samtal under filmen
Jag bjuder på den tantvarningen men när jag går på bio, show eller vad det nu kan vara betalar jag inte för att bli underhållen av bänkgrannens pratande om helt andra saker än filmen som visas och jag kan känna att det någon gång skulle vara trevligt med en publik som gör det dom är där för dvs njuter av underhållningen...




5 kommentarer:

  1. Olater av folk som inte vet vad vanlig hänsyn och folkvett innebär!!
    Jag tänker samma när jag någon sällsynt gång går på bio. Folk beter sig som om de sitter hemma i vardagsrummet (vilket de inte gör)

    Om vi alla reagerar kanske det blir bättre?

    SvaraRadera
  2. Håller också med i det du skriver.

    Är så sällan jag går på bio men när jag gör det så vill jag också njuta av hela upplevelsen.

    Men jag kanske också håller på o bli tant... hahaha

    SvaraRadera
  3. Jo du tant Helen, ja tror det handlar om respekt. förr hade man mer respekt för dom som uppträdde och för sina med människor. man såg till att gå på toa innan föreställningen började. idag är det inte så noga. det är ju upp till mig om ja missar några minuter. sen att det stör alla andra är ju inte mitt problem. så tror jag att det är. SKIT STÖRIGT!
    kram kram

    SvaraRadera
  4. Man är inte "tant" för att man vill kunna njuta av bio eller uppträdande väl?

    SvaraRadera
  5. Nej, nej man är absout inte tant för att man vill njuta av bio eller ett uppträdande - det var mer mitt gnällande över andras spring som jag klassade in som tantvarning *s*

    SvaraRadera