måndag 28 november 2011

Vi har en...

... hästtokig dotter


Ja det är väl egentligen ingen nyhet att Linn älskar hästar men ibland blir det liksom lite extra klart
Igår var vi på Skansens julmarknad och Linn hade redan innan pratat om att hon ville rida en ponnyrunda
Lite halvtråkiga som Paul o jag är så försökte vi med att det brukar vara sååååååååååååå lång kö till just ponnyridningen och dessutom är det väl rätt beiget med ponnyrunda när man har ridit sex terminer på ridskolan och dessutom har en egen häst så på nå´t vis lyckades vi övertyga henne om att vi kunde åka häst och vagn istället




Turen med häst och vagn passerade klockstapeln där ponnyrundorna utgår ifrån och Linn kunde med sin skarpa blick konstatera
- Mamma titta, det är ingen kö alls. Jag vill rida
- Men Linn är det inte lite fånigt med en ponnyrunda ?
- Jag vill rida!
- Men du får ju bara sitta där i sadeln, inga tyglar... du som är van att rida själv är inte ponnyrundor rätt fåniga då ?
Linn spände ögonen i mig och sa
- Men man får ju sitta på en häst och det älskar jag... jag vill rida




Klart att Linn fick rida en runda
Älskar man hästar spelar det inte kanske inte så stor roll hur man umgås med dom bara man får umgås med dom och vara nära

4 kommentarer:

  1. Underbara lilla Linn! DET kallar jag en riktig hästtjej!!!

    SvaraRadera
  2. Såklart att man vill ta till vara på VARJE chans att få vara nära en häst om man verkligen älskar hästar

    SvaraRadera
  3. hahahaha sådär var jag oxå, mamma fick spelet på mig när vi var på skansen, det var ju BARA ponnyrundan som gällde =)/Kicki

    SvaraRadera
  4. Ha det är väl bara att gilla läget och jag förmodar att det bara kommer att bli värre med åren...

    SvaraRadera