torsdag 17 november 2011

Livet är fullt...

... av en massa borden


Nu idag borde jag ha städat lite,
dvs jag borde ha plockat lite, tagit ett varv med dammsugaren och kanske även torkat av golven
Men, ett stort men
- inspirationen eller rättare sagt lusten till det uteblev helt
Hur jag än försökte kom jag liksom aldrig igång och som vanligt när jag har något  lagom trist jag borde ägna mig åt så valde jag att istället ställa mig och baka





Får väl skylla på att jag får trevligt fikabesök i morgon och visserligen så ligger det väl någon bullpåse och skräpar i frysen men visst är det väl godare med en ( relativt ) nybakad äppelkaka än upptinade bullar ?
Men egentligen så behöver man väl inte skylla på något ?
Det räcker väl med att konstatera att det är så himla mycke roligare att baka än att städa och att livet är alldeles för kort för att ödsla tid på trista saker när man istället kan göra saker man mår bra av ?
Självklart måste man ju även ägna lite tid åt de där trista sakerna som tex städ och tvätt
- men inte just idag





2 kommentarer:

  1. Det är ju inte precis så att det trista sakerna går iväg. De finns kvar i morgon eller när du väljer att ta itu med dem. Det finns tid till dem också ... nångång... Och jag håller med dig om att det är avsevärt mycket roligare att baka än att dra omkring på dammsugaren.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med dig! Hellre litet damm i hörnen än ett rent helvete!
    Och visst är det mycket roligare att baka! Då BLIR det ju nåt!

    SvaraRadera