tisdag 15 november 2011

Vi har bara...

... varit vakna i drygt en timme

och jag undrar redan hur resten av dagen ska bli
Linn vaknade först av alla i morse, kom och kröp ner mellan oss och...




...  ja kvarten fram tills väckarklockan skulle ringa roade hon sig med att snurra runt, sparka av sig täcket, använda mig som huvudkudde, snurra runt lite mer, sparka av täcket ytterligare en gång, snurra runt lite till
Kort sagt hon gjorde allt annat än att ligga still och låta sina föräldrar vakna lite lungt och fint
Frukosten förflöt hyfsat lungt när den första ilskan över att det inte fanns någon hönökaka lagt sig så hade vi en rätt mysig och  trevlig stund
Men sen satte det fart och enklast kan man väl uttrycka det med att tålamod inte är damens starka sida idag
Just nu sitter hon och ritar och är minst sagt förbannad över att pennorna är helt galna och bara fladdrar runt på pappret och när pennorna sansar sig så är det pappret som gått bananas och inte beter sig som papper ska göra och mitt i allt ihop har Mysan mage att komma och vilja bli klappad och få lite mys
Om en halvtimme ska vi åka till Sundbyberg för ett besök hos tandläkaren och någonstans långt inom mig finns en liten förhoppning om att Linn idag ska reagera som de flesta andra barn gör när dom får lugnande dvs att hon efter tandläkarbesöket är lite trött och helst av allt bara vill åka hem och ligga på soffan och halvsova resten av dagen men min erfarenhet säger mig något helt annat
- efter förra besöket ville Linn till Täby C och shoppa
Efter den här starten på dagen med en minst sagt ettrig Linn känns det som en eftermiddag på soffan framför en film låter som en dröm...





4 kommentarer:

  1. Låter som en underbart härlig start på dagen :-D.

    SvaraRadera
  2. Med tanke på hur dagen slutade ( med falskkrupp & feber ) så fick morgonens humör sin förklaring...

    SvaraRadera
  3. Det där känner jag igen, ett barn på (lite oväntat) dåligt humör och senare blossar febern upp.

    SvaraRadera
  4. Katarina, Den här gången är vi i VABsynk

    SvaraRadera