lördag 5 november 2011

En smak...

... av sommar


I dag tog vi tag i höststädningen av tomten
Paul gav sig i kast med att blåsa ihop alla löv och förpassa dom till komposten





Under tiden som Paul lekte med lövblåsen roade jag mig med att tömma blomkrukor och ställa undan dom, ställa in cyklar / trädgårdsmöbler, fixa fint i rabatten med rosorna
Mitt i allt fix fick jag syn på något rött i rabatten utanför Linns lekstuga...




... ett stort härligt smultron
Efter att förevigat det hela på bild så kunde jag inte låta bli att stoppa smultronet i munnen och det var alldeles ljuvligt
- det smakade sommar !



2 kommentarer:

  1. Så ljuvligt! Och det ser ut att finnas förutsättningar för fler...

    SvaraRadera
  2. Ja, bara värmen håller i sig och snön håller sig borta så....

    SvaraRadera