tisdag 22 november 2011

Ge mig..

... ett dygn


Jag är ingen större ivrare av "egentid" men just nu känner jag en längtan efter ett dygn alldeles för mig själv
Ett dygn då jag kan sova, äta, se på TV/film, skriva, pilla med fotona...





... kort sagt göra vad jag vill när jag vill utan att behöva ta hänsyn till någon eller ha några tider att passa utan bara vara och ta minuten som den kommer




Jag vet, jag ska inte klaga
Jag har rätt mycke "egentid" i vardagen men det är alltid något som ska göras eller en tid som ska passas så ett "Helendygn" låter som en dröm och lär förbli en sådan
- iallafall den allra närmaste tiden
Helgen som kommer är vi lediga och tillsammans hela familjen men sen kör det igång med kommentering av CurlingVM för Pauls del, div julfester o Luciafiranden för hela eller delar av familjen och nästa lediga helg vi har tillsammans hela familjen är nyårshelgen så det där med ett dygn alldeles solo får förbli en dröm som kanske kan förverkligas någon gång i början på nyåret...




1 kommentar:

  1. Jag känner också att jag har ganska mycket egentid i vardagen men ett "Katarinadygn" skulle jag inte tacka nej till. Inte alls! Det låter alldeles helt underbart jätteljuvligt.

    SvaraRadera