torsdag 17 november 2011

Linn önskar sig...

... en Ajfån


Linn vet inte riktigt vad en ajfån är för någonting men hennes kompis Engla pratar mycke om den och har berättat att den är liten och cool så nu står en ajfån på önskelistan




Någon iphone kommer den lilla damen inte att hitta under julgranen men jag kan inte låta bli att känna mig lite imponerad över att Linn - som fram tills för två månader sen var helt ointresserad av allt vad bokstäver hette - ljudat sig fram och plitat ner ordet helt på egen hand




7 kommentarer:

  1. innan du vet ordet av så läser hon allt hon kommer över och skriver som en hejare! /Kicki

    SvaraRadera
  2. det är så sjukt coolt när det händer! jag är återigen fascinerad - Jolin knäckte bokstavskoden för ett bra tag sen och har kunnat läsa och skriva typ detta året - men nu håller jack på med bokstäver och det är så kul och spännande att få vara med om hur det liksom bara lossnar!
    Här blir dock ingen mobil på bra många år, något som mina elever har svårt att greppa när jag säger det - vaddå, din dotter är ju ändå sex år snart?! Eh. Ja.

    SvaraRadera
  3. Det är sjukt kul när dom upptäcker det roliga med att läsa-skriva, det är ju ingen ide att stressa fram något. Finns inte intresset så spelar det ingen roll hur man än pushar på dom.
    Det blir definitivt ingen mobil här på bra längre, varför liksom ? Linn är 6år hon har helt enkelt inte något behov av en telefon och kommer förmodligen inte ha behov av det på många många år heller
    Wanna... Jack ? Han som nyss var beis menar du *s* Häftigt att han redan börjat knäcka koden =)

    SvaraRadera
  4. Hon har ju träffat EXAKT RÄTT!!!!
    Aj FÅN är just vad det är, säger en som är tveksam till all ny "nödvändig" teknik...
    Mobilen har jag för att ringa, punkt slut....

    SvaraRadera
  5. Ylle, du är precis som jag - jag använder mobilen till att ringa o även sms:a med, Nu har min man försett mig med en "modern" sak som man kan surfa, ladda ner en massa ( nödvändiga ? ) appar och allt vad det nu är men jag blir liksom aldrig riktigt vän med den...

    SvaraRadera
  6. Ja, Jack som nyss var bebis pratar om bokstäver och pekar och ropar glatt när J eller B eller E dyker upp på TV tex. Galet! :-)

    SvaraRadera