onsdag 16 november 2011

Jag hade glömt...

... elller kanske förträngt


hur det var att befinna sig i VABträsket eller rättare sagt i kruppträsket
Med facit i handen så var Linns humör eller rättare sagt brist på gott humör igår morse kanske inte så konstigt, innan dagen var slut hade Linn hög feber och befann sig mitt i ett anfall av falsk krupp med allt vad det innebär av skrällande hosta, segt slem  mm
Efter en natt som varit minst sagt "orolig" för alla parter
Linn har sovit oroligt, haft feberfrossa, hostat både skrällhosta och en massa segt slem 
Paul och jag har befunnit oss i någon mellantillstånd där vi halvsovit och samtidigt haft både ett vakande öga/öra på lilltrollet
Nu ligger lilltrollet på soffan och tittar på film och jag ska göra henne sällskap, visserligen hör inte ScoobyDoo till mina favoriter men jag har en svag känsla av att den filmen funkar rätt bra att halvsova till och halvsova är nog precis vad jag behöver göra just nu


 

6 kommentarer:

  1. Det finns en positiv grej med att du har glömt hur det är att vara i VAB- och kruppträsket och det är att det (antagligen) har gått ett tag sedan sist.

    SvaraRadera
  2. Ja det är definitivt inte lika ofta som "förr". Visserligen har vi redan i år haft 35 VAB dagar men merparten av dessa var under årets första halva och 35 dagar är ingenting jämfört med de 120 dagar vi hade under Linns första år på förskolan... *positivt tänkande*

    SvaraRadera
  3. sv: ja prova purén, jag tyckte den var hur god som helst.

    Krupp är ingen höjdare... tar hon snällt medicinerna som är tänkt o hjälpa eller är hon som min E var o totalvägrar nässpray o hostmedicin.
    Iofs, när E blev lite större så gick det att resonera med henne så hon insåg att en hutt kanske kunde hjälpa.
    E var förhållandevis gammal när hon fick det första gången... o det höll i sig långt upp i åren... nu vet jag inte om det är lika envist men hon har alltid en redigt skrällande hosta när den kommer fast hon är snart 15 fyllda

    SvaraRadera
  4. Linn var bara 5-6mån. när hon hade sitt första anfall och efter två-tre anfall fick vi airomir och pumicort som hon får inhalera och numera vet hon att det lättar upp efter inhalation så hon ber oftast om det själv

    SvaraRadera
  5. Min dotter E var över två år när hon fick sitt första anfall och eftersom hon alltid varit en bestämd dam så vägrade hon o inhalera när hon o hennes far åkte in till akuten då... själv låg jag hemma med lillebror som var rätt nyfödd då.

    Vi har klarat oss bra ändå på lepheton o bara ta nässpray o sitta ute på trappen inlindade i täcke o mysa en stund... så hon har inte haft värsta sorten (ska jag vara glad för kanske)

    O jorå, det blir nog ett par tre vändor till med pepparkaksdegsköpa innan jag kommer till skott o faktiskt bakar några kakor. Eftersom jag samlar på formar så brukar min svägerska vilja låna formarna... så vi ska nog styra upp ett baka-ihop-bak.

    Har just bloggat om att jag beställt några nya roliga formar till årets bakstund

    SvaraRadera
  6. Vi har haft några såna där ja mysstunder få vi suttit inlindade i täcket och tittat på stjärnorna i kylan...

    SvaraRadera