onsdag 23 november 2011

Ibland blir jag...

... lite trött på mig själv


Jag berättade ju om biljetterna vi hade vunnit till "Vi sjunger barnkammarboken...."
Redan i går när jag hade läst mailet så kände jag hur den där lite lata och bekväma delen av mig så sakteliga började pocka på uppmärksamhet och göra sin stämma hörd

* Blir så stressigt eftersom jag först ska jobba till två och sen hämta Linn på fritids

* Åka kommunalt in tar ju sin lilla tid

* Hur ska vi hinna käka middag innan ?

* Det är ju vardagskväll då vill man ju helst mysa hemma

* Sen ska man upp tidigt på torsdag och jobba...

osv osv osv

Jag tycker egentligen rätt illa om den där bekväma sidan av mig som så sakteliga smygit sig på under de senaste åren så jag körde lite mental coaching med mig själv och peppade mig under hela fm med att tänka på allt positivt istället för att haka upp mig på de ( eventuella ) negativa delarna av det hela och när vi hade såpass lungt på jobbet att jag kunde ta ut lite komp och gå hem tidigare var saken biff
Yes, nu skulle vi banne mig åka in till Sthlm och ha det riktigt riktigt mysigt...





Vi ställde bilen i söderhall, klev på bussen och satte oss tillrätta och i höjd med Gillingebanan fick jag för mig att ta upp mailet med biljetterna och läsa lite noggrannare
"Konserten börjar 17:30 den 24 november...."
Vänta nu... 24 ?
Är det inte den 23e idag ?

*suck*

Jag som var så inställd o bombsäker på att det var den 23:e
Vart fick jag det datumet ifrån ?
Under gårdagskvällen var jag runt på flera ställen på nätet och läste om det hela hur kunde jag snöa in så på den 23:e ?
När vi klev av bussen i Danderyd ringde jag helt enkelt upp syrran som var snäll nog att gå in på nätet och leta reda på stället där jag tävlat om biljetterna och...
Jodå, det hela skulle gå av stapeln den 24:e

*yippey*

Ja vad gör man när man  står vid Danderyd med en förväntansfull 6åring brevid sig ?
Min första tanke var väl att vi skulle ta nästa buss hem igen och sen glatt åka in i morgon men något sa mig att min lilla trollunge knappast skulle köpa den dealen utan att protestera av besvikelse





Linn tyckte att vi kunde åka in till Stockholm ändå och bara gå i affärer och titta på julklapppar
Tja, varför inte vi var ju liksom redan mer än halvvägs
Vi hoppade helt enkelt på t-banan och tog oss in till city, gick runt lite i affärer, en sväng på BR där den lilla damen fick köpe en liten "trösthäst"
Helt efter den lilla damens önskemål så intogs middagen på McDonalds och sen strosade vi runt på stan och tittade på all fin julbelysning som hängde mellan husen
Vi avslutade det hela med att besöka Linns favoritgodisaffär där hon fick köpa två små paraplyklubbor
Som grädde på moset och till Linns stora lycka så fick vi åka dubbeldäckare hem och platserna längst fram där uppe var lediga !





När jag satt där på bussen och såg Linns lyckliga leende så kunde jag inte låta bli att tänka att det var en himla tur att jag bestämde mig för att vi skulle åka in till Sthlm för även om det inte blev som vi planerat så blev det himla mysigt ändå
Vi fick lite oplanerat en otroligt mysig "Mamma & Linn stund" tillsammans
Ett par timmar där vi bara var tillsammans och hade riktigt riktigt kul tillsammans och det bästa av allt
- i morgon får vi göra omét igen men på ett annat sätt
Då får vi ( förhoppningsvis ) njuta av en trevlig show tillsammans och nästa gång den där bekväma sidan av mig pockar på och gör sig påmind så ska jag påminna mig om att mota bort den på en gång för tar man sig bara över tröskeln och kommer iväg så brukar det - precis som idag - bli rätt trevligt










2 kommentarer:

  1. ajsan...sicken osis hehe
    men vad skitmysigt det lät... att strosa runt i ett upptänt stockholm o mysa =) /Kicki

    SvaraRadera
  2. Tur i oturen får man väl kalla det *s*
    Nu idag tog vi oss in på rätt dag och hamnade på värsta partyt med mingel med en massa god plockmat och en bra ( om man är barn ) show :)

    SvaraRadera