fredag 11 november 2011

Nu vet jag hur...

...  min pappa kände sig


När jag som tonåring satte tänderna i hans nybakade bröd och sen fällde kommentaren
- Mmmm... det smakar som köpt bröd
Kommentaren var ju menad som en komplimang men eftersom man enligt min pappa inte på långa vägar kunde jämföra hembakt bröd med det man köpte i butiken så tog han det inte som en komplimang direkt...





... igår fick Linn välja middag
Det blev en av hennes favoriter köttbullar, potatismos, gräddsås och lingonsylt
Med ett stort leende lät sig Linn väl smaka och efter en stund utbrister hon
- Ååååå.... Supergott... det smakar som IKEA
Min första tanke var
- Va ???
Att maten jag just lagt ner omsorg på smakmässigt klassade in sig som "IKEAmat" kändes väl inte som något toppbetyg direkt men så tänkte jag om
Linn har två stora favoriter
- Sushi på Kamida
- Köttbullar på IKEA
Så när allt kommer omkring så var det ju faktiskt rena rama toppbetyget






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar