måndag 6 augusti 2012

Det kan bara...

... bli bättre


Veckan inleddes på sämsta möjliga sätt
Hann knappt mer än komma till jobbet förns vi fått tre sjukanmälningar
Härligt  sätt att rivstarta måndagsmorgonen på
Sen fortsatte fm i ungefär samma stil
Jag trivs med mitt jobb men jag är mer än less på folk som väljer att lägga all sin energi på att leta fel och klaga
Riktigt trist blir det när folk dessutom letar fel som inte finns och instället för att kolla upp fakta väljer att köra på i expressfart i sin iver att äntligen få "rätt"
Platt fall och ridå när det visade sig att det inte fanns något att klaga på
Kunde man då klämma ur sig en ursäkt
Nej det vore väl att begära för mycke, så mycke enklare att i ett sånt läge bara mumla ett "jaja"




För en kort stund kände jag mig grymt less och uppgiven men så ringde en av våra kunder och ville prata med mig och när jag tog luren möttes jag av
- Hej Helen jag ville bara tacka för den underbart goda lunchen du hade gjort, jag åt upp allt... även den andra portionen och det var det absolut godaste jag ätit på många många år. Tack snälla för att du finns och alltid är så glad...



Ja, det är en himla tur att vi har så otroligt mysiga kunder, deras tacksamhet väger helt klart upp gnället som tycks ha kilat in sig i varendra vrå och vinkel på kontoret och fullkomligt slukar all den lilla positiva energi som några tappert försöker sprida
Det blir så trist stämmning när i princip all koncentration läggs på att leta fel
Man gör det så otroligt enkelt för sig när man kör den stilen och egentligen har jag inga problem med att folk väljer att leva i den pessimistiska koftan men det blir liksom ett löjets skimmer över det hela när man letar efter saker att gnälla på, när man inte ens bryr sig om att kolla upp om det man hör stämmer eller inte, när man kräver mer av andra än vad man själv är villig att ge




Men det är bara att bita ihop,
fyra dagar kvar att jobba och sen ska jag ha semester i två veckor och när jag sen kommer tillbaka så är vi alla tre planerare på plats
Ska bli så skönt att vara tre om ansvaret igen, tre som delar bördan och hjälps åt
Det är både tungt och rätt trist att dra hela lasset nästintill på egen hand speciellt när en del i omgivningen inte är direkt samarbetsvilliga eller måna om att det ska fungera
Men som sagt, snart är det semester igen och sen är det bara att ta nya tag






1 kommentar: